مجوز استخدام و تبدیل وضعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نیرو در شهرداری‌ها اخذ شد

معاون امور شهرداری های سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: مجوز استخدام و تبدیل وضعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیرو برای همه شهرداری های سراسر کشور اخذ شده و آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی آن در دست تهیه و تدوین است.

به گزارش ایمنا، حسین رجب صلاحی در این باره اظهار کرد: با اجرایی شدن این مجوز، در سال آینده مشکل نیروهای انسانی مورد نیاز این سازمان‌های خدماتی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل پسماندهای شهری و بهبود وضعیت شهرداری‌های کشور در اولویت نخست قرار دارد، یادآور شد: بر اساس اسناد بالادستی مقرر شده است به منظور بهبود وضعیت فرایند تجمیع، حمل و دفن بهداشتی پسماندهای شهری و اقتصادی کردن و استفاده بهینه از این سرمایه‌های عمومی سالانه یک هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: باید در یک برنامه چهارساله با بکارگیری فناوری‌های نوین و استفاده از متخصصان و سامانه‌های دانش بنیان وضعیت نامناسب کنونی فرآیند پسماندهای شهرها بهبود بخشیده و اقتصادی شود.

وی از اجرای طرح تقویت زیرساخت شهرداری‌های کشور خبر داد و افزود: به منظور حل مشکل اقتصادی و تثبیت درآمدهای پایدار شهرداری‌های کشور به همه شهرداری‌های مناطق محروم چهار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با سر رسید پنج ساله پرداخت می‌شود.

رجب صلاحی همچنین از افزایش منابع و اعتبارات تبصره ۳۹ مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها در سال آینده تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 480534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.