توقف انتشار کرونا در جزایر یونانی

گزارشات حاکی است که طی چند روز گذشته در بعضی از جزایر یونان، هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری کووید-۱۹ در بین مردم ارائه نشده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود یک سال پیش، شیوع ویروس جدید کرونا تمام جهان را گرفت و مردم را در وضعیتی نگران و آشفته قرار داد. با وجود تلاش‌های بی دریغ مقامات رسمی در سراسر دنیا، کووید _۱۹ هرروز با سرعت بیشتر از قبل بین مردم شیوع پیدا می‌کرد و بی‌رحمانه‌تر قربانی می‌گرفت. در این بین، وضعیت هر روز غیر قابل پیش‌بینی‌تر از قبل می‌شد و شرایطی بحرانی‌تر بر زندگی مردم حاکم می‌شد.

خودجداسازی کارآمدترین رویکردی بود که بشر دوران کرونا به آن روی آورد تا خود را از ابتلاء به بیماری نجات دهد اما همین وضعیت نیز، تبعات زیادی نظیر کاهش چشمگیر تعاملات اجتماعی و انزوا داشت. تا این که واکسن کرونا در بعضی از نقاط دنیا کشف شد و با وجود حاکم بودن شیوع بیماری کووید _۱۹ بر زندگی مردم، نگرانی‌ها تا حد زیادی جای خود را به امیدواری داد.

انتشار صفر کرونا در جزایر یونانی

پس از توزیع واکسن کرونا در بین مردم اغلب جزایر یونان، هیچ فردی بر اثر ابتلاء به این بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده و این یعنی شیوع بیماری در آن‌ها به صفر رسیده است. بسیاری از مردم امیدوارند به زودی از خودجداسازی‌های کرونایی رهایی پیدا می‌کنند و می‌توانند تابستان پیش رو را متفاوت با سال گذشته همین موقع، در کنار یکدیگر در جزایر زیبای یونان باستان طی کنند. بدیهی است که دستیابی به این آرزو دور از انتظار نیست چرا که تمام جزایر کشور با جمعیت زیر هزار نفر که به طور کامل واکسینه شده‌اند عاری از هر گونه ویروس کرونا است.

مقامات رسمی یونان ادعا کرده‌اند که تا پیش از آغاز فصل تابستان، سراسر مردم را از واکسن کووید _۱۹ بهره‌مند خواهند کرد و زمینه را برای نشاط‌بخشی هر چه بیشتر آنان و جبران روزهای تلخ کرونایی در پیش خواهند گرفت.

کد خبر 480508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.