افزایش ۵۴ درصدی متوفیان در ۹ ماهه سال جاری

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۵۴ درصد افزایش متوفیان را شاهد بودیم، اما در دو ماه اخیر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا احمدرضا مرادی امروز _چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۹۹_ در مراسم گرامیداشت روز ملی آرامستان ها و آئین درختکاری یادبود شهدای مدافع سلامت و متوفیان کرونایی، اظهار کرد: در یکسال اخیر بحران بزرگی را پشت سر گذاشتیم که یکی از مهم‌ترین بحران‌های قرن اخیر یا حداقل ۵۰ سال گذشته بوده است.

وی افزود: یکی از مکان‌هایی که در بحران‌ها کانون توجهات است سازمان آرامستان‌ها بوده که متولیان آن در یکسال اخیر فعالیت مستمر و مداوم داشتند و بسیار جهادی عمل کردند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: به لحاظ بحران کرونا در ۹ ماهه سال جاری ۵۴ درصد افزایش متوفیان را شاهد بودیم البته در دو ماه اخیر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه به طور متوسط ۲۲ تا ۲۵ نفر متوفی در آرامستان باغ رضوان داشتیم، تصریح کرد: این آمار امسال به ۶۳ نفر متوفی در روز رسید و در سه ماه فصل پاییز آمار متوفیان روزانه از ۵۰ نفر کاهش پیدا نکرد.

مرادی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی کشور آخرین پنجشنبه سال غبارروبی و تجلیل از کارکنان آرامستان ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و با همان کارکنان همیشگی و تجهیزات فعالیت‌ها گسترده‌تر و دوچندان انجام شد، از کارکنان آرامستان که در یکسال اخیر خدمات مطلوبی ارائه کردند، تجلیل شد.

وی با اشاره به هفته درختکاری گفت: امسال پیشنهاد برگزاری آئین روز درختکاری در سازمان آرامستان‌ها به یادبود شهدای مدافع سلامت و متوفیان کرونا توسط سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ارائه و مورد قبول واقع شد و اکثر شهرهای کشور در هفته جاری این آئین را برگزار کردند و امروز نیز در آرامستان باغ رضوان آئین درختکاری و تجلیل برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه باغ رضوان به عنوان آرامستان مرکزی شهر و یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ملزم به ارائه خدمات ساماندهی، انتقال و تدفین اموات شهر است، گفت: تفاوت این سازمان با سایر سازمان‌های شهرداری این است که خدمات این سازمان پشتوانه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: باید رویکردهای مذهبی، باورها، اعتقادات و آداب و رسوم مردم را در این سازمان مد نظر داشته باشیم و حرکت فرهنگی انجام دهیم تا بازماندگان در شرایط مناسب خدمات مطلوبی دریافت کرده و امید به زندگی پیدا کنند و در این شرایط تلنگری برای آخرت داشته باشند.

مرادی با تأکید بر اهمیت نحوه برخورد خادمان در آرامستان با مراجعه کنندگان تصریح کرد: خادمان مردم در آرامستان باید باعث تسکین و آرامش خانواده متوفیان باشند.

وی اظهار کرد: در آرامستان باغ رضوان ۲۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که برای نگهداری و تأمین منابع آبی آن تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کد خبر 480453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.