۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
بارش باران و برف در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: طی این مدت در ارتفاعات برخی مناطق کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۰ اسفند) در نوار شمالی کشور و از بعد ازظهر در بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه از اوایل وقت فردا (۲۱ اسفند) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در شمال غرب و غرب کشور می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی طی بعد ازظهر فردا (۲۱ اسفند) به‌شدت می‌یابد، گفت: از این‌رو این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده، به‌تدریج در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور سبب بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه (۲۲ اسفند) شدت و گسترده فعالیت سامانه بارشی بیشتر می‌شود و به‌جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب، سایر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: از بعد ازظهر روز شنبه (۲۳ اسفند) با حرکت شرق سوی سامانه بارشی از شدت فعالیت آن در نواحی غربی کشور کاسته و فعالیت آن به محدود سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی در اواخر وقت روز شنبه (۲۳ اسفند) از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: طی روز یکشنبه (۲۴ اسفند) برای بیشتر نقاط کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، افزود: با ورود سامانه بارشی از فردا (۲۱ اسفند) در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و طی روز جمعه (۲۲ اسفند) با گسترش سامانه در کشور، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کولاک برف در ارتفاعات و کاهش دید افقی را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه طی روز شنبه (۲۳ اسفند) برای نواحی جنوبی و نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: از فردا تا شنبه (۲۰ تا ۲۳ اسفند) با عبور سامانه بارشی، در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و از بعد از ظهر روز یکشنبه (۲۴ اسفند) روند افزایش دما آغاز خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه دریای خزر از بعد از ظهر فردا (۲۱ اسفند) تا اوایل وقت روز شنبه (۲۳ اسفند) مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ اسفند) ابری، در بعضی ساعات وزش باد همراه با بارش باران و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۲ اسفند) نیز ابری همراه با بارش باران و مه رقیق، گاهی وزش باد شدید و وقوع رگبار و رعد و برق و با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 480439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.