ایجاد درآمد پایدار برای سازمان پارک‌ها/ آبیاری فضای سبز شهر با آب‌های خاکستری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان این که در حال حاضر برای آبیاری ۱۵ درصد فضای سبز شهر از منابع آب‌های خاکستری استفاده می‌کنیم، گفت: درصدد هستیم این آمار را در سال آینده به ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری امروز _چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۹۹ _ در مراسم گرامیداشت روز ملی آرامستان‌ها و آئین درختکاری یادبود شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: شهدای مدافع سلامت خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا بودند که جان خود را برای همشهریان و هموطنان خود از دست دادند؛ این افراد به درجه‌ای از معرفت و خداشناسی رسیدند که توانستند خود را وقف مردم کنند.

وی با بیان این که در شهر اصفهان ۱۳ نفر از کادر درمانی از جمله پزشکان، متخصصان و پرستاران در جبهه کرونا جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند، افزود: باید رفتار فداکارانه این افراد را که در جهت حفظ و دفاع از هموطنان و همشهریان بوده و از هرگونه دلبستگی به دنیا و مادیات به دور است را بیاموزیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان این که درخت و درختکاری به عنوان یک فرهنگ در تمام شهرها نهادینه شده است، ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری همواره بر افزایش فضای سبز متناسب با رشد جمعیت تأکید شده است ضمن این که باید فضای سبز را به خوبی نگهداری کرده و توسعه دهیم.

ایجاد یک چهارم از فضای سبز شهر در شرق اصفهان

وی با بیان این که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بر فضای سبز شهر و مناطق ۱۵ گانه و ناژوان نظارت خوبی داشته و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است، گفت: ۲۰۰ هکتار فضای سبز در باغ رضوان و ۷۰۰ هکتار در پارک جنگلی شرق قرار دارد به بیان دیگر یک چهارم فضای سبز شهر در شرق ایجاد شده است که باید برای توسعه آن کمک کنیم.

امیری تأکید کرد: یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر پیش بینی درآمدهای پایدار برای سازمان پارک‌ها جهت هزینه‌کرد در راستای توسعه فضای سبز است که تصویب، ابلاغ و اجرایی شده است.

وی با بیان این که برای جلوگیری از قطع درختان مصوبه سختگیرانه‌ای داشتیم تا ارزش درختان را بیشتر بدانیم، ادامه داد: شورای اسلامی شهر همچنین مصوبات خوبی برای حفظ و حراست از درختان شهر داشته است بنابراین همه باید تلاش کنیم که فضای سبز توسعه یابد البته این کار نیاز به تأمین منابع آبی دارد که در این راستا نیز سیاست و ایده شهرداری در سه سال اخیر استفاده از پساب یا آب‌های خاکستری تصفیه شده و استفاده برای توسعه فضای سبز بوده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر برای آبیاری ۱۵ درصد فضای سبز شهر از منابع آب‌های خاکستری استفاده می‌کنیم، گفت: درصدد هستیم این آمار را در سال آینده به ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش دهیم.

صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعبی در استخراج آب‌های زیرزمینی

امیری افزود: استفاده از آب‌های خاکستری هفت میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در استخراج آب‌های زیرزمینی را همراه داشته است.

وی با اشاره به انجام درختکاری در عرصه ۵۳ هکتاری پارک جنگلی پرتو گفت: این اقدام تا ۱۷۰ هکتار قابل افزایش است همچنین امسال به مناسبت هفته درختکاری بیش از ۵۰ هزار اصله درخت مثمر به صورت رایگان بین شهروندان که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده بودند توزیع می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تأکید کرد: باید شرایط زیست محیطی را به دلیل استقرار صنایع در اطراف شهر و منابع حمل و نقلی بالا به سمت کاهش آلایندگی‌ها پیش ببریم.

وی تصریح کرد: در اصفهان روزانه یک میلیون تردد خودرو، ۶۰۰ هزار تردد موتورسیکلت، ۱۸ هزار ماشین آلات سنگین برای حمل بار صنایع و دو هزار سرویس صنایع اطراف شهر انجام می‌شود که همین ترددها آلایندگی‌ها را افزایش داده است؛ در این راستا توسعه فضای سبز و کاشت درخت راهکاری اساسی برای کاهش آلایندگی‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا در مراسم گرامیداشت روز ملی آرامستان ها و آئین درختکاری یادبود شهدای مدافع سلامت از خانواده شهید دکتر سید حسن ابن شهیدی، خانواده شهید دکتر محمد گلشن به عنوان شهدای مدافع سلامت، مرحوم ویانا محمدی فرزند مدافعان سلامت و خانواده استاد محمود یاوری از پیشکسوتان فوتبال و نام آوران عرصه اخلاق و ورزش تجلیل شد.

کد خبر 480437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.