اصفهان با گلباران قبور شهدا به استقبال بهار می‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پنجشنبه هفته جاری همزمان با افتتاح سالن گلستان شهدا، با گلباران مزار شهدا در گلستان شهدا و گلزارهای محلی شهدا توسط شهرداری به استقبال بهار خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی در خصوص اقدامات مدیریت شهری برای سال جدید، اظهار کرد: در آستانه شروع سال جدید با تمام توان برای زیباسازی و آماده کردن شهر و برای ورود مهمانان احتمالی به شهر اصفهان اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا بتوانیم میزبان خوبی برای مهمانان نوروزی باشیم.

وی ادامه داد: البته نسبت به شهروندان نیز وظایف و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا شهر اصفهان در ایام نوروز نسبت به سایر روزها متفاوت باشد و شهروندان نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند و باید با مدیریت شهری در آستانه شروع بهار همراه شوند و علاوه‌ بر خانه‌ تکانی در منازل به احیای فضای سبز محل زندگی خود اهمیت دهند، اقداماتی که در شهر انجام می‌شود، فعالیت مشترکی بین مردم و مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ابلاغ طرح به استقبال بهاران به مناطق ۱۵ گانه، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته شهرداری، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح درخصوص فضای سبز، نظافت، رنگ‌آمیزی شهر با رنگ‌های جذاب و شاد و حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک پایان سال به ویژه گلستان شهدا انجام اقدامات لازم شده است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: منتظر دستور ستاد مقابله با کرونا برای مسافرت‌های نوروزی هستیم، اما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا در صورت حضور مهمانان نوروزی آمادگی میزبانی داشته باشیم.

وی در خصوص افتتاح سالن پنج هزار متری سالن گلستان شهدای اصفهان، اضافه کرد: پنجشنبه هفته جاری همزمان با افتتاح سالن گلستان شهدا، با گلباران مزار شهدا در گلستان شهدا و گلزارهای محلی شهدا توسط شهرداری به استقبال بهار خواهیم رفت؛ شهروندان استحقاق برگزاری نوروزی متفاوت را در شهر اصفهان دارند و تمام تلاشمان را در این مورد خواهیم کرد.

نصراصفهانی با بیان این که در مرکز شهر اصفهان اقدامات متفاوتی شده است، افزود: ایجاد تفرجگاه چهارباغ عباسی به عنوان یک فضای شهری، سنگفرش کردن خیابان‌های منتهی به چهار باغ و میدان امام حسین(ع)، نصب المان‌ها و تابلوهای مناسب و چراغانی شهر از جمله اقدامات مدیریت شهری در آستانه بهار و ورود به ماه مبارک شعبان است.

وی از شهروندان اصفهان درخواست کرد: با یکدیگر و مهمانان احتمالی نوروز اصفهان تعامل برقرار کنند و در داد و ستد انصاف داشته باشند تا نوروزی مانا و ماندگار برای شهر رقم بخورد.

وی با توضیح این که شهر اصفهان در گوشه و کنار خود به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، تصریح کرد: با وجود کارگاه‌های عمرانی در شهر، تلاش می‌شود تا بسترهای لازم برای تامین رفاه شهروندان در ایام نوروز فراهم شود و امیدوارم کارگاه‌های بزرگ و کوچک عمرانی را تا پایان سال جمع‌آوری کنیم، همچنین یکی از اقدامات عمرانی که تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تقاطع غیر هم‌سطح شهید سلیمانی است.

نظافت شهر اصفهان زبانزد است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تداوم فعالیت پاکبانان در روزهای پایانی سال، افزود: حفظ فضاهای سبز، ترمیم گلکاری‌های شهر، تقسیم ۵۰ هزار نهال بین شهروندان در روز درختکاری، افزایش شیفت ماشین آلات بازیافت و نیروهای خدماتی از جمله فعالیت‌هایی است که بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق توسط نیروهای مربوطه در شهرداری در حال انجام بوده یا انجام شده است که چنین اقداماتی نظافت و فضای سبز اصفهان را زبانزد کرده است.

نصراصفهانی با بیان این که معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز برنامه‌ریزی خوبی برای روزهای پایانی سال داشته است، گفت: افزایش تعداد اتوبوس‌ها، فعالیت مترو، تاکسی‌ها و به طور کلی ناوگان حمل و نقل عمومی با رعایت تمام نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در خدمت شهروندان است.

وی ادامه داد: خط‌کشی خیابان‌ها برای افزایش ایمنی و زیباسازی شهر مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد، در حال حاضر فعالیت سازمان زیباسازی بیشتر به سمت استفاده از مواردی است که امکان تغییر و تنوع در آن‌ها وجود دارد که نصب المان‌های شهری و نورپردازی از جمله این اقدامات است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداران مناطق ۱۵ گانه برای کمک به افراد نیازمند که شناسایی شده‌اند برنامه‌هایی دارند، همچنین در شورای شهر مصوب شد تا حدود ۴۰۰ میلیون تومان در قالب یک هزار و ۶۰۰ کارت هدیه به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به دانش‌آموزان نیازمند هدیه شود، حدود ۷۲۰ تبلت نیز برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد تا با همکاری آموزش و پرورش در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

کد خبر 480389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.