واکسن کرونای دانمارکی به همه‌گیری بیماری پایان می‌دهد

آزمایش بالینی واکسن دانمارکی که "ABNCoV2" نام دارد، طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سازنده واکسن کرونای دانمارکی اعلام کرده است که این واکسن پاسخ ایمنی شدیدی در حیوانات ایجاد می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد که قادر است در بدن انسان نیز پاسخ ایمنی مؤثر و طولانی مدتی ایجاد کند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق یک دوز واکسن ABNCoV2 در پیشگیری از ابتلای بیماری کرونا بسیار مؤثر است و دریافت دو دوز آن پاسخ ایمنی شدیدی ایجاد می‌کند.

در صورتی که نتایج آزمایشات بالینی امیدوار کننده باشد، این واکسن تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. محققان معتقد هستند که عملکرد این واکسن شبیه واکسن HPV است به طوری که واکنش ایمنی قوی ایجاد می‌کند و مانع ورود ویروس کرونا به بدن افراد می‌شود. اگر ویروس نتواند وارد بدن فرد شود، نمی‌تواند جهش پیدا کند. این موضوع به پایان همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ کمک زیادی می‌کند.

به گفته پژوهشگران، واکسن کرونای ABNCoV2، پاسخ ایمنی قدرتمند و طولانی مدتی ایجاد می‌کند بنابراین افراد پس از دریافت آن تا مدت زیادی حتی شاید تا سال‌ها در برابر این ویروس ایمن خواهند بود. البته تا زمانی که آزمایشات بالینی مرتبط کاملاً انجام نشود، صحت این موضوع مشخص نیست.

این واکسن در دمای یخچال معمولی قابل نگهداری بوده و لازم نیست مانند واکسن فایزر در دمای بسیار پایین قرار گیرد. واکسن ABNCoV2 روی خرگوش‌ها آزمایش شده و تاکنون هیچ‌گونه عوارضی نداشته است. به منظور بررسی تأثیر این واکسن بر بدن انسان، لازم است دو دوز واکسن به فاصله یک ماه به افراد تزریق شود. سپس این افراد باید به دقت تحت نظر قرار بگیرند تا پاسخ سیستم ایمنی بدن آن‌ها و احتمال بروز عوارض ناشی از دریافت واکسن ارزیابی شود.

کد خبر 480356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.