علما اتفاقات شهر را برای مردم اصفهان بازگو کنند/ دل‌نگران افول اخلاق باشید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم میان خدمت کردن و نکردن تفاوت قائل هستند، همه نظام را در یک صفحه می‌بینند و هر موفقیت و ناکامی که رخ دهد را به پای حاکمیت می‌نویسند بنابراین باید صمیمت و احساس مشارکت میان مردم و شهرداری‌های مناطق افزایش یابد تا منجر به کاهش آلام و درد و گرفتاری‌های مردم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست هم‌اندیشی با ائمه جماعت، فرهیختگان و معتمدین محلی منطقه ۱۰، با تاکید بر اینکه علاقه شهروندان به محل زندگیشان باید افزایش یابد، اظهار کرد: مدیریت شهری در جهت توزیع عادلانه خدمات گام برمی‌دارد و در این مسیر به همراهی علما و معتمدان که مورد رجوع مردم هستند نیاز داریم تا موجب افزایش اعتماد مردم شوند و موضوعات و اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد را برای شهروندان بازگو کنند.

وی تاکید کرد: مردم میان خدمت کردن و نکردن تفاوت قائل هستند، همه نظام را در یک صفحه می‌بینند و هر موفقیت و ناکامی که رخ دهد را به پای حاکمیت می‌نویسند بنابراین باید صمیمت و احساس مشارکت میان مردم و شهرداری‌های مناطق افزایش یابد تا منجر به کاهش آلام، درد و گرفتاری‌های مردم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر موجودی زنده است و برای زیست بهتر شهروندان در آن باید اقدامات مناسب انجام شود، افزود: خدمت به مردم در چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمت به اسلام بوده و تلخ‌کامی و گرفتاری مردم، به پای دین نوشته می‌شود بنابراین رسالت داریم که شرایط را برای زیست بهتر جمعیت دو میلیون نفری کلانشهر اصفهان فراهم کنیم.

اتفاقات عمرانی در گوشه و کنار شهر درحال رخ دادن است

نصراصفهانی تصریح کرد: اتفاقات عمرانی در گوشه و کنار شهر و در قالب پروژه‌های کوچک و بزرگ درحال رخ دادن بوده و همه اذعان دارند که اصفهان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: احداث خط دو مترو به طول حدود ۲۴ کیلومتر، یکی از اقدامات شاخص عمرانی در اصفهان است که سه ایستگاه آن در منطقه ۱۰ خواهد بود؛ برای احداث هر کیلومتر خط مترو حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه باید صرف شود و در زیر شهر اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید مردم از آن آگاه نباشند.

نصراصفهانی اضافه کرد: با توجه به ثمراتی که بهره‌برداری از خط یک مترو همراه داشت و پیش از شیوع کرونا ۱۲۰ هزار نفر به‌طور روزانه از آن استفاده می‌کردند، بر آنیم که هرچه سریع‌تر خط دو نیز تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پنج پل در قالب تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به سرعت درحال انجام است و امیدواریم تا نوروز ۱۴۰۰ زیربار ترافیک برود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در شأن گلستان شهدا بود که با وجود با شش هزار شهید، سالن اجتماعاتی درخور داشته باشد و باید کار بزرگی انجام می‌شد، خدا را شاکریم که این اتفاق افتاد و سالن گلستان شهدا پنجشنبه هفته جاری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد تا پنج هزار متر زیربنا و پارکینگ‌های اطراف سالن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات عمرانی کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: منظر فرهنگی چهارباغ عباسی برای تفریح و تفرج و اجرای برنامه‌های فرهنگی در اختیار مردم قرار گرفته و برای احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی که یک پروژه ملی محسوب می‌شود، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا میزبان اتفاقات بین‌المللی در اصفهان باشد.

نصراصفهانی اظهار کرد: هفته گذشته با حضور مسئول دفتر رئیس جمهور، دو خیابان و یک تقاطع غیرهمسطح افتتاح شد و دیگر فعالیت‌های عمرانی نیز در مناطق دیگر شهر درحال رخ دادن است.

اقدامات صرفاً متوجه فضای کالبدی شهر نیست

وی تصریح کرد: اگرچه این پروژه‌ها برای مردم است اما اگر صرفاً اقدامات متوجه فضای کالبدی و فیزیکی شهر شده و از مردم غافل شویم، کار مهمی نکرده‌ایم بنابراین باید رشد مردم را در کنار رشد شهر دنبال کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رشد و توسعه شهر زمانی معنادار می‌شود که وقتی یک نفر وارد این شهر شد نه تنها تحت تأثیر فضای فیزیکی بلکه متأثر از مردم خیرخواه و خیراندیش آن نیز باشد.

وی ادامه داد: توسعه‌یافتگی در شهرهای جهان دیگر به ساختمان‌های بلند مرتبه و موضوعات کالبدی وابسته نیست بلکه به نحوه ارتباطات مردم و تعاملات میان آن‌ها نیز بازمی‌گردد که در این راستا علما و فرهیختگان شهر وظیفه بزرگی به عهده دارند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه باید نگران افول موضوعات اخلاقی در شهر باشیم و زمینه ارتباطات مؤثرتر مردم با یکدیگر فراهم شود، اظهار کرد: شهر مطلوب شهری است که مردم نسبت به یکدیگر دل‌نگران باشند؛ کلانشهر اصفهان به سمت یک توازن درحال پیش رفتن است و معتقدیم هیچ شهروندی نباید در هیچ گوشه شهر برای زندگی بهتر به نقطه دیگری برود بلکه همه امکانات و مراکز فرهنگی و هنری باید در محل زندگی در اختیار او باشد.

کد خبر 480292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.