نیروهای آمریکایی در ناامنی‌های اخیر عراق دست دارند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نیروهای آمریکایی علیرغم مصوبه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروی‌های نظامی خارجی از این کشور، همچنان در این کشور حضور داشته و در ناامنی‌های اخیر عراق دست دارند.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد انفجار تروریستی شب گذشته در کاظمین اظهار کرد: انفجار شب گذشته کاظمین در راستای عملیات‌های تروریستی گروهک داعش در عراق است.

وی افزود: با توجه به پیامدهای سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی و تاکیدش بر همزیستی مسالمت‌آمیز، به نظر می‌رسد برخی از عوامل سابق حزب بعث و گروهک داعش درصدد ناامن کردن منطقه و ایجاد تقابل بین مذاهب مختلف برآمدند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: انفجار شب گذشته در کاظمین در حقیقت پیامی به شیعیان و مسئولان عراق بود که گروهک تروریستی داعش اجازه نخواهد داد بغداد روی امنیت و آرامش را ببیند؛ عربستان سعودی و امارات نیز در تشدید ناامنی‌ها نقش دارند.

هانی زاده یادآور شد: عوامل باقی مانده از حزب بعث عراق توسط کشورهای مرتجع عربی منطقه بازسازی شده اند و قصد دارند قالب متفاوتی از قدرت را مجدداً به دست بگیرند؛ مصاحبه‌های اخیر دختر صدام حسین با شبکه‌های تلویزیونی عربستان نشان می‌دهد، سعودی‌ها درصدد ایجاد ناامنی در عراق و تقابل با جریانات شیعه در این کشور است.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه گروه‌های محور مقاومت در بغداد در طی روزهای گذشته چندین عملیات تروریستی در خاک این کشور را خنثی کردند، اما این انفجار یعنی ناامنی‌ها به مناطق شیعه نشین عراق بازمی گردد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی علیرغم مصوبه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروی‌های نظامی خارجی از این کشور، همچنان در این کشور حضور داشته و در ناامنی‌های اخیر عراق دست دارند.

کد خبر 480176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.