فروش ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

وزارت انرژی آمریکا در راستای دستورالعمل اخیر کنگره در خصوص فروش نفت ذخایر استراتژیک، قراردادهایی را برای فروش ۱۰.۱ میلیون بشکه نفت اعطا کرد.

به گزارش ایمنا، دفتر انرژی فسیلی وزارت انرژی آمریکا در اوایل فوریه سال ۲۰۲۱ اطلاعیه فروش از ذخایر استراتژیک نفت برای عمل به الزام فروش ۱۰.۱ میلیون بشکه نفت در سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرد. عوائد حاصل از این فروش تا پایان سال مالی جاری به خزانه داری واریز خواهد شد.

وزارت انرژی آمریکا هفته گذشته در فروش بر اساس قیمت رقابتی، قراردادهایی به شرکت‌های گلنکور، عرضه و تجارت ماراتون پترولیوم، موتیوا اینترپرایز، فیلیپس ۶۶، شل تردینگ، شرکت بازاریابی و عرضه والرو و دولت استرالیا اعطا کرد. در مهلت داده شده برای ارائه قیمت‌های پیشنهادی خرید، مجموعاً ۱۰ شرکت به اطلاعیه وزارت انرژی آمریکا پاسخ داده و ۶۰ پیشنهاد خرید را تنظیم کرده بودند.

از ۱۰.۱ میلیون بشکه نفت به فروش گذاشته شده، ۴.۱ میلیون بشکه از پایگاه برایان موند نزدیک فریپورت، ۳.۳ میلیون بشکه از پایگاه وست هکبری نزدیک هکبری لوییزیانا و ۲.۷ میلیون بشکه از پایگاه بیگ هیل نزدیک وینی تگزاس فروخته خواهد شد. تحویل این نفت در فاصله آوریل تا مه امسال انجام خواهد گرفت.

ذخایر استراتژیک نفت در دهه ۱۹۷۰ به دنبال تحریم نفتی عربی که باعث شکل گیری بحران سوخت در آمریکا شد، ایجاد شد و تا ۲۶ فوریه سال ۲۰۲۱ میزان این ذخایر ۶۳۷.۸ میلیون بشکه بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در مارس سال گذشته که قیمت‌های نفت در آغاز پاندمی سقوط کرده و پیمان اوپک پلاس پس از اختلاف میان عربستان سعودی و روسیه منحل شد، آمریکا اعلام کرد آماده خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت خام برای پر کردن دوباره ذخایر استراتژیک با نفت ارزان قیمت و حمایت از صنعت نفت داخلی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 480161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.