پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در شیراز اجرا می‌شود

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» همگام با سراسر کشور در این کلانشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع اظهار کرد: هر ساله در چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه دانش آموزان که دارای حس کنجکاوی و شور هیجانی هستند اتفاق می‌افتد که کام خانواده‌ها را در آستانه سال نو تلخ می‌کند.

وی تصریح کرد: خسارت‌های مالی و جسمانی حوادث ناشی از اقدامات آگاهانه و یا ناآگاهانه افراد در این روز به قدری بالاست که در بیشتر مواقع قابل جبران نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه در این پویش یادآوری می‌شود که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت‌های ناشی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و به منظور پیشگیری از حوادث پویش «نه به چهارشنبه سوری» در فضای مجازی ویژه دانش آموزان، اولیا و دیگر اقشار نیز فعال شده است.

وی این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی را راهی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطرساز عنوان کرد و افزود: در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و برای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه بمانند.

قانع ادامه داد: پیشگیری از تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته و ترویج فرهنگ شادابی در کانون گرم خانواده از اهداف مهم این پویش است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان با اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و عکس، نسبت به رفتارهای پر خطر که جز آسیب زدن به جسم و روان شهروندان چیزی به دنبال ندارد، به افراد در معرض آسیب در این روز هشدار می‌دهد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه فعال شدن این پویش می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی شهروندان به ویژه دانش آموزان نسبت به پرهیز از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال البته با نظارت ویژه والدین داشته باشد، نقش والدین را در کاهش حوادث و رفتارهای پرخطر فرزندان بسیار مؤثر دانست و از والدین در خواست کرد در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد آتش زا آگاه کنند.

وی از رسانه‌ها خواست تا به این موضوع مهم پرداخته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، امن ترین مکان را برای برگزاری جشن بدون آتش بازی و مواد مترقبه را در خانه اعلام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 480150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.