داروهای ضدافسردگی کمردرد را تسکین می‌دهد؟ 

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضدافسردگی تاثیری بر کاهش کمر درد ندارد و بهتر است افراد پیش از مصرف هر دارویی برای تسکین کمر درد خود به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی در سراسر دنیا از کمر درد رنج می‌برند و برای تسکین آن از داروهای مسکن استفاده می‌کنند. معمولاً زمانی که مصرف داروی ایبوپروفن یا استامینوفن به تسکین کمر درد کمک نمی‌کند، افراد برای تسکین درد به داروهای ضدافسردگی روی می‌آورند. بنابراین میزان مصرف داروهای ضدافسردگی برای تسکین کمر درد در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف داروهای ضدافسردگی بر تسکین کمردرد، نتایج ۱۷ مطالعه انجام شده را در این زمینه ارزیابی کردند. بیش از دو هزار و ۵۰۰ فرد بزرگسال در این ۱۷ مطالعه شرکت کردند. محققان وضعیت سلامت مصرف‌کنندگان داروهای ضد افسردگی را با دیگران مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که مصرف داروهای ضدافسردگی علاوه بر اینکه به تسکین کمردرد کمک نمی‌کند، ممکن است عوارض جانبی جدی و شدیدی داشته باشد. بنابراین توصیه شده است که افراد پیش از مصرف هر دارویی برای تسکین کمر درد خود به پزشک مراجعه کنند تا بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی را برای آنها تجویز کند.

نتایج این مطالعه در مجله Systematic Reviews منتشر شده است.

کد خبر 480107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.