چهار نکته که باید درباره مدیرعامل جدید بارسلونا بدانید

انجام فعالیت های غیرقانونی تا عشق به کرویف تنها بخشی از چیزهایی است که باید درباره مدیرعامل جدید بارسلونا بدانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از فرانس فوتبال، روز گذشته مدیرعامل جدید باشگاه بارسلونا انتخاب شد تا کاتالونیایی ها بار دیگر امیدواری بیشتری برای تغییر روند فعلی مدیریتی در باشگاه داشته باشند، تغییری که با حضور لاپورتا در بارسلونا رقم خواهد خورد.

خوان لاپورتا پیش از این نیز مدیرعامل باشگاه بارسلونا بوده است و بسیاری از بارسایی ها اعتقاد دارند که دوران طلایی خود را مرهون مدیریت خوب این شخص هستند. فردی که از حمایت‌های بسیاری در کاتالونیا برخوردار است و در میان بازیکنان و کادر تیم بارسلونا نیز محبوبیت بالایی دارد.

یک مدیر باتجربه

همانطور که اشاره شد لاپورتا طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ مدیرعامل باشگاه بارسلونا بود و تلاش‌های بسیاری برای موفقیت آبی و اناری‌ها انجام داد. بارسایی ها در طول مدیریت او بارها افتخارات و جام‌های متعدد کسب کردند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. هفت سال حضور لاپورتا در بارسلونا یادآور خاطرات بسیاری برای عاشقان فوتبال است و اساطیری همچون رونالدینیو، داوید ویا، ژاوی، اینیستا و اتوو عصر طلایی بارسا را با مدیریت لاپورتا ساختند. مهم‌ترین دستاورد دوران حضور لاپورتا در بارسلونا، بدون شک ظهور استعداد بزرگی به نام مسی است که توانست برای سال‌ها تیم بارسلونا را در صدر برترین تیم‌های جهان نگه دارد و بدون شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال است.

سابقه سیاسی

شاید جالب باشد که بدانید خوان لاپورتا دو سال در پارلمان کاتالونیا نیز حضور داشته است و نه تنها سابقه مدیریت ورزشی داشته، بلکه مدیریت سیاسی نیز از دستاوردهای شخصی اوست. وی چهار سال نیز در شورای شهر بارسلون حضور داشت که نشان از نفوذ بالای او در این شهر دارد. با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر اسپانیا و وضعیت پرتنشی که طی سال‌های گذشته در شهرهای ایالت کاتالونیا شاهد بوده‌ایم، انتخاب لاپورتا بدون شک یک انتخاب سیاسی نیز هست که می‌تواند نمادی باشد برای مقاومت و ایستادگی و البته آزادی طلبی کاتالونیایی ها علیه مادرید و حکومت فعلی اسپانیا.

ردپای مرموز در چندین پرونده مشکوک

صحبت‌هایی در خصوص پرونده‌های قانونی موجود علیه لاپورتا وجود دارد. او در برخی از موارد متهم به انجام اقداماتی غیرقانونی در ایالت کاتالونیا شده است که احتمالاً مربوط به جنبش‌های سیاسی مختلف در این شهر هستند. دور از انتظار نیست که نام لاپورتا در چنین رخدادهایی به گوش برسد و وکلای این شخصیت معروف کاتالونیا تا این لحظه تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا مدیرعامل جدید بارسلونا از لحاظ قانونی دچار مشکل نشود. اینکه وی دقیقاً چه فعالیت‌هایی را هدایت و رهبری کرده مشخص نیست اما بدون شک نمی‌توان با توجه به شایعه‌ها، دور از فعالیت‌های ضد حکومتی دانست.

هوادار پر و پا قرص کرویف

لاپورتا فرصت داشته تا از نزدیک کار کردن یوهان کرویف، یکی از برترین فوتبالیست‌های تاریخ و پایه گذار مکتب توتال فوتبال را ببیند. کرویف در بارسلونا محبوبیت بسیار زیادی داشت و چه در سال‌های بازی و چه در سال‌های مربیگری، بسیاری از هواداران آبی و اناری عاشق کرویف بودند. لاپورتا از آن دسته افرادی ست که به عنوان یک بارسلونایی اصیل همیشه دنباله روی مکتب کرویف بوده و تفکرات او را بسیار محترم می‌شمارد.

کد خبر 480029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.