کلاهبرداران در کمین متقاضیان خرید اینترنتی تورهای نوروزی هستند

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به بهانه رزرو یا فروش بلیط تورهای نوروزی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تمایل مردم به سفر، مسافرت در این ایام به دلیل وجود ویروس کرونا متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود و بدون شک فعالیت تورهای مسافرتی نیز متأثر از این موضوع بسیار محدود است.

وی افزود: با این‌حال، مجرمان سایبری با تبلیغ دروغین تورهای داخلی و خارجی به دنبال کلاه‌برداری از شهروندان هستند و با درج تبلیغات دروغین و فریبنده در فضای مجازی ابتدا اعتماد افراد را جلب کرده و سپس مبالغی را به عنوان خرید بلیط، رزرو هتل و … از شهروندان دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: تبلیغ و ثبت‌نام تورهای نوروزی در دوران محدودیت‌های کرونایی با قیمت‌های فریبنده از طریق تبلیغات در فضای مجازی یکی از شگردهای افراد سودجو بوده و در موارد متعددی شهروندان تحت تأثیر این تبلیغ‌ها قرارگرفته و مبالغ هنگفتی را در اختیار این افراد سودجو قرار می‌دهند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان در خرید بلیط و رزرو تورهای مسافرتی دقت لازم را به عمل‌آورده و به سایت‌های معتبر مراجعه و از قرار دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود به سایت‌های نامعتبر جدا خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی این سایت به ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها صورت بگیرد.

کد خبر 480016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.