مردم به آگاهی رسیده‌اند/ با تخریب مدیریت شهری، در انتخابات موفق نمی‌شوید

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جریانات و افرادی که آرزوی ورود به عرصه انتخابات دارند باید بیایند ولی صرفا طرح‌ها و برنامه های خود بازگو کنند زیرا مردم در این ۴۰ سال به این آگاهی رسیده‌اند و این افراد با تخریب و برخورد غیرمنصفانه با خدماتی که انجام شده راه به جایی نمی‌برند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری، امروز (دوشنبه) با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه، اظهار کرد: از همه متخصصان، فرهیختگان، صاحبان تجربه و دلسوزان مشهد مقدس و آنها که دل در گرو توسعه متوازن و عدالت محور این شهر دارند دعوت می‌کنم که در این انتخابات ثبت نام کرده و حضور یابند.

وی افزود: امیدواریم که مراجع استعلام، هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها با توجه به شرایط حساس کشور و ضرورت انسجام ملی و عرضه جلوه‌ای از اقتدار ملی که سرمایه بزرگی برای امنیت و توسعه کشور است شرایط را برای ورود همه سلایق و جریانات فکری و سیاسی به انتخابات فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اینکه تمام جریانات بتوانند نامزدهای خود را به مردم معرفی کنند، از راهبردهای اساسی نظام و فرامین رهبر انقلاب است. این مشارکت حداکثری پیش شرطی دارد که همان انتخابات رقابتی است و چنین اتفاقی به انسجام و کارآمدی نظام کمک می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تبلور اخلاق در عرصه سیاست و در ایام نزدیک به انتخابات، ادامه داد: این روزها می‌بینیم که با اندک بهانه یا مشکلی که پیش می‌آید در یک جای خاص، فرایند تخریب شورا، اعضا شورا و مدیریت شهری در فضای شبکه اجتماعی آغاز می‌شود؛ چرا برخی افراد برخلاف رویه‌های اخلاقی بدون اطلاع و آگاهی، روی چیزی که علم ندارند اصرار می‌کنند؟ آنچه در توان داشتیم در این دوره مدیریت شهری اجرا کردیم و با وجود همه محدودیت‌ها و آسیب‌ها باید بپذیریم که تلاش زیادی در این شهر شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: جریانات و افرادی که آرزوی ورود به عرصه انتخابات دارند باید بیایند ولی صرفاً طرح‌ها و برنامه‌های خود بازگو کنند زیرا مردم در این ۴۰ سال به این آگاهی رسیده‌اند و این افراد با تخریب و برخورد غیرمنصفانه با خدماتی که انجام شده راه به جایی نمی‌برند.

وی خطاب به افرادی که دست به تخریب مدیریت شهری می‌زنند، گفت: باید بگویید فردا اگر در این عرصه آمدید با ۳۲ هزار تجاری موقتی که با رأی دیوان عدالت اداری متوقف شده می‌خواهید چه کنید؟ بگویید با شش هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری چه می‌کنید؟ بگویید برای رسیدن به درآمد پایدار شهری چه برنامه‌ای دارید؟ برای رسیدن مشهد به شرایط زیست پذیر شهر مشهد و رسیدن به یک فضای مناسب چه می‌کنید؟

اجرای ۸۰ پروژه شاخص تا پایان دوره پنجم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ۸۰ پروژه شاخص شهری در حوزه‌های حمل ونقل، خدمات شهری و عمران در خدمت مردم مشهد قرار گرفته و تا پایان دوره به اتمام می‌رسد، افزود: اجرای پروژه‌های شهری تفاوت جدی با سایر پروژه‌های دیگر دارد زیرا در پروژه‌های شهری با مسائلی مواجهیم که در سایر پروژه‌های دولتی و ساخت مدرسه و بیمارستان متفاوت است؛ هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، شرایط ترافیکی و موانعی که در اجرای پروژه‌های شهری وجود دارد بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهری هم زمان‌بر است هم هزینه‌بر و با وجود آنکه در بودجه سالانه گنجانده شده، ممکن است اعتبارات آن دستخوش تغییر شود، گفت: به‌طور مثال برآورد هزینه‌ای که برای پروژه اردوگاه معتادان متجاهر حسن آباد که امروز افتتاح می‌شود شده بود، ۱۰ میلیارد تومان بود که احتمالاً هزینه تمام شده آن به ۲۵ میلیارد تومان رسیده باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: رشد قیمت‌ها بسیار زیاد بوده، اما با این حال باید بتوانیم مشکلاتی که سبب نازیبایی شهر می‌شود را حل کنیم و در عین حال یقیناً دغدغه‌ها در خصوص اینکه تلاش کنیم و قیمت تمام شده خدمات در سایر بحث‌های شهرداری و پروژه‌ها کاهش یابد بجاست.

تأمین ۵۰ میلیارد تومان منابع مالی

وی ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها نیاز به احصای منابع مالی کافی دارد که معاونت اقتصادی و مالی پشتیبانی شهرداری برای ۸۰ پروژه شاخص در این دوره تاکنون حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان تأمین مالی کرده که تا پایان سال این رقم به ۴۰ هزار میلیارد تومان و تا پایان دوره پنجم به ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این نقطه عطف در یک دوره مدیریت شهری است که بتوان با شرایط اقتصادی موجود این مبلغ را تأمین مالی کرد، گفت: این تلاش شبانه روزی و هدایت با برنامه‌ریزی شورای پنجم و تلاش مدیران و کارشناسان و تعامل هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها در سطح استان انجام شده است؛ هرچند کاستی‌هایی داریم که در آن تردیدی نیست و باید تلاش کنیم تا پایان دوره با همت و همراهی مدیران شهری این کاستی‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه امید و اعتمادآفرینی به مردم نجیب و حق شناس یکی از رویکردهای محوری شورای پنجم بوده، اظهار کرد: اقداماتی که در حاشیه شهر شده در پاسخ به مطالبات تاریخی مردم مشهد و ارائه خدمات مناسب به آنان است که این حجم از اقدامات از نظر رقم و تعداد پروژه در حاشیه شهر در دوره‌های مدیریت شهری بی‌نظیر است.

همچنان پیگیر طی مراحل قانونی طرح پیرامون حرم هستیم

حیدری اضافه کرد: در خصوص طرح اطراف حرم مطهر رضوی مواضع شورا شفاف و مشخص است؛ نکاتی را قبلاً گفتیم باز می‌گوئیم که این طرح باید از میسر قانونی خود ایجاد و به شورا می‌آمد اما این مسیر را طی نکرده است که پیگیری‌های قانونی خود را دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما در طرح تفصیلی جنوب غرب زمین‌های بزرگ مقیاس در ارتفاعات جنوب را برای توسعه فضای سبز به عنوان لکه‌های سبز تصویب کردیم و ابعاد طرح کاملاً روشن است بنابراین شهرداری باید تا زمان ابلاغ طرح از صدور هرگونه پروانه و مجوز برای این زمین‌ها پرهیز کند.

حیدری تاکید کرد: فعالیت‌های عمرانی شهر که در قالب پیاده‌روسازی‌ها و احداث تقاطع‌ها در حال انجام است باید سریع‌تر به پایان برسد زیرا با توجه به شرایط ترافیکی آخر سال و افزایش تردد مردم در شهر نباید فضای عمرانی را بیش از این ادامه داد و پروژه دیگری تا بهار ۱۴۰۰ شروع نشود.

کد خبر 479989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.