جذب بیشترین اعتبار طرح بازآفرینی استان در مهریز

شهردار مهریز گفت: شهر مهریز بالاترین رقم جذب طرح بازآفرینی را در استان یزد داشته است.

به گزارش ایمنا، امیرحمزه زارع زاده با اشاره به عملکرد نیمه دوم امسال شهرداری، اظهار کرد: عملیات ساخت پارک میلاد و زیرسازی جاده سلامت به طور تقریبی ۱۰ کیلومتر و اجرای ۹۰ درصدی فاز دوم آن از جمله اقدامات در حوزه عمرانی شهرداری طی این مدت بوده است.

وی در خصوص اقدامات شهرداری در زمینه بازآفرینی شهری، تصریح کرد: مهریز بالاترین رقم جذب اعتبارات طرح بازآفرینی را در استان یزد داشته که البته حاصل تلاش‌های شهردار پیشین بوده است.

شهردار مهریز افزود: فاز دوم مهرپادین در دستور کار شهرداری قرار دارد و در همین راستا نیز عملیات عمرانی بازارچه‌های مهرپادین با اعتباری حدود ۲.۵ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی از تأمین آب طرح ورودی شهر مهریز خبر داد و گفت: در این رابطه یک باب مخزن ۱۵۰ متر مکعبی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۸۰ میلیون ایجاد شد.

زارع زاده با اشاره به ایجاد سرویس‌های بهداشتی فاز جدید پارک کوثر با ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار، از اتمام عملیات عمرانی پارک سرو منگاباد خبر داد و ادامه داد: آسفالت معابر سطح شهر با اعتباری معادل یک میلیارد تومان انجام شد و علاوه بر آن زیرسازی حدود ۶ هزار مترمربع از سایر معابر نیز صورت گرفت.

وی در خصوص اجرای زیرسازی و آماده سازی بلوار شهید سلیمانی به طول ۷۰۰ متر، گفت: عملیات جدول‌گذاری خیابان منتظری و بلوار پیامبر اعظم (ص)، عملیات بهسازی میدان دفاع مقدس، اجرای دیوارچینی مدرسه امام هادی (ع)، ساخت پارک منطقه استهریج، نصب تابلوهای متعدد سطح شهر و تکمیل تابلوهای ترافیکی شهری، تکمیل ایستگاه‌های خط واحد، ایجاد دو دستگاه ایستگاه خط واحد در میدان شهرداری و جایگزینی دوربین‌های سطح شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته شهرداری طی شش ماهه دوم امسال بوده است.

شهردار همچنین در رابطه با حوزه اجراییات به ثبت ۱۶۴ مورد اخطار تخلفات ساختمانی اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۸ مورد اخطار جمع‌آوری دام، ۹۳ مورد اخطار سد معبر، ۲۰۲ مورد صورتجلسه تخلفات ساختمانی در مورد اخطار گودبرداری غیرمجاز، ۸۱ مورد جمع آوری نخاله ساختمانی، ۱۷ مورد نهال‌کاری پسته در محدوده شهری، ۷۱ مورد جمع‌آوری و اخطار به دست‌فروشان و ۱۴ مورد اخطار نیز به فعالیت ضایعاتی‌ها در محلات که ۱۰ مورد آنها نیز جمع‌آوری شده، از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

وی به ۲۰ مورد تخریب حصارکشی زمین‌های مزروعی به منظور جلوگیری از تغییر کاربری آنها در این باغ‌شهر اشاره کرد و گفت: در همین رابطه کارگروهی برای برخورد با این قبیل تخلفات در شهرداری شکل گرفته که با جدیت در این زمینه فعالیت دارند.

زارع‌زاده از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات شهری به تأمین روشنایی میادین شهر شامل میادین «علی اصغر»، «خاتم الانبیا»، «جانباز» و «شورا»، جابجایی تأسیسات آب و گاز واقع در طرح‌های شهری، و لکه‌گیری معابر شهری با حدود ۱۵۰ تن آسفالت را یادآور شد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در زمینه جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر انجام شده است.

وی از رشد چشمگیر ایجاد فضای سبز شهری در این مدت خبر داد و اظهار کرد: گل‌کاری ابتدای بلوار شهید زارع‌زاده، گل‌کاری ابتدای بلوار شهید طالقانی، کاشت درخت در پشت مدرسه دخترانه محمودی، کاشت درخت در بلوار امام علی (ع)، تکمیل فضای سبز میدان امام رضا (ع)، کاشت درخت در بلوارهای خاتم‌الانبیاء، آزادگان، پیامبر اعظم (ص) و همچنین در جنب مدرسه ملاحسینی، میدان پرستار، پارک شهرک صلواتی، بلوار امام خمینی روبروی اداره راه و نیز پارک سرو انجام شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 479941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.