«سرزمین آواره ها» و «تاج » برگزیده جوایز انتخاب منتقدان شدند

بیست و ششمین دره جوایز انتخاب منتقدان، برندگان خود را در شاخه های مختلف سینمایی و تلویزیونی معرفی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ورایتی، فیلم «سرزمین آواره ها» ساخته «کلوئی ژائو» در ادامه روند موفق خود پس از کسب جوایز اصلی گلدن گلوب، در جوایز سالانه انتخاب منتقدان هم گوی سبقت را از رقبا ربود و جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

«چادویک بوزمن» بازیگر درگذشته آمریکایی برای بازی در فیلم «ما رینی بلک باتم» جایزه بهترین بازیگر مرد و «کری مولیگان» هم برای فیلم «زن جوان خوش آتیه» بهترین بازیگر زن این جوایز نام گرفت و در شاخه‌های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب «دنیل کالویا» (یهودا و مسیح سیاه) و «ماریا باکالووا» (برات ۲) برگزیده شدند.

«سرزمین آواره ها» علاوه بر کسب جوایز اصلی بهترین فیلم و کارگردانی، در دو شاخه فیلمنامه اقتباسی و فیلمبرداری نیز برنده شد تا با کسب چهار جایزه بیشترین عناوین بخش سینمایی را از آن خود کند.

فیلم «منک» ساخته «دیوید فینچر» که در ۱۲ شاخه جوایز انتخاب منتقدان نامزد کسب جایزه بود تنها موفق به کسب جایزه بهترین طراحی تولید شود. این فیلم در جوایز گلدن گلوب هم به هیچ جایزه‌ای دست نیافت.

در بخش تلویزیونی نیز سریال «تاج» که روایتی از داستان خانواده سلطنتی بریتانیاست، بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد و علاوه بر کسب جایزه بهترین سریال درام، جوایز بازیگر مرد درام (جاش اوکانر)، بازیگر زن درام (اما کورین) و نقش مکمل زن سریال درام (جیلین اندرسون) را نیز کسب کرد.

جایزه نقش مکمل مرد سریال‌های درام هم به «مایکل کی. ویلیامز» برای سریال «لاوکرافت کامنتری» رسید.

«تد لاسو» بهترین سریال کمدی این جوایز نام گرفت و «گامبی وزیر» هم بهترین مینی سریال نام گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 479920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.