بهای کرایه اتوبوس‌های شهری اصفهان در سال ۱۴۰۰ تصویب شد

لایحه پیشنهادی تعیین بهای کرایه اتوبوس‌های خطوط شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی این شورا، در تشریح نظر این کمیسیون درباره لایحه پیشنهادی تعیین بهای کرایه اتوبوس‌های اصفهان، اظهار کرد: اعضای کمیسیون با افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیط‌ها به‌طور میانگین و با چند تاکید موافقت کردند.

وی افزود: مقرر شد پس از تکمیل پروژه‌های سیستم‌های AVL و AFC دریافت نقدی به جای بلیط توسط راننده ممنوع شود و مسافران لزوماً از طریق راههای هوشمند بهای بلیط را پرداخت کنند؛ در این زمینه اطلاع‌رسانی توسط شهرداری و رسانه‌ها و نظارت بر انجام کار توسط شرکت اتوبوسرانی و بازرسی باید انجام شود.

زندآور خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شده در قیمت‌گذاری بهای بلیط و اخذ تخفیف، اقشار مختلف جامعه مانند معلولان، بازنشستگان و دانش‌آموزان موردتوجه باشند و در صورت نیاز به درج نام، نام این افراد بر کارت‌هایشان درج شود.

وی با بیان اینکه این افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیط اتوبوس‌ها به‌طور میانگین بوده دامنه آن از ۱۳ تا ۳۳ درصد است، ادامه داد: در بعضی خطوط که بیشترین افزایش را دارند بهای بلیط از ۶۵۰ به ۸۵۰ افزایش می‌یابد وگرنه اغلب افزایش‌ها با درصد کمتری پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید درنظر گرفت که با توجه به هزینه‌های سرسام‌آوری که وجود دارد، شهرداری اصفهان نمی‌تواند بیش از توان خود از شرکت اتوبوسرانی حمایت مالی کند و آنچه افزایش خواهد یافت، معقول بوده و فشار زیادی به مردم نمی‌آورد.

وی افزود: اگر افزایش قیمتها در سال‌های گذشته به تدریج اتفاق افتاده بود، اکنون در بعضی خطوط با افزایش یکباره آن مواجه نمی‌شدیم بنابراین ناگزیر به افزایش هستیم تا در آینده برای تعیین بهای بلیط با مشکل مواجه نشویم.

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: برای بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، ۲۰۸ میلیارد تومان به‌طور مستقیم و در مجموع حدود ۲۲۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی کمک خواهد شد تا حمل‌ونقل عمومی برای مردم تسهیل شود.

وی تصریح کرد: شهرداری از محل این افزایش حدود ۲۸ میلیارد تومان درآمد دارد و مقایسه این مبلغ با تمام هزینه‌هایی که برای اتوبوسرانی می‌شود، نشان می‌دهد هدف از افزایش قیمت‌ها با نگاه درآمدزایی نبوده است.

به گزارش ایمنا، در نهایت شورای شهر با افزایش میانگین ۳۰ درصدی بهای بلیط اتوبوس‌های شهری اصفهان موافقت کرد.

کد خبر 479813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.