۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
سرقت مسلحانه از موزه هفت تپه

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به حمله مسلحانه سه سارق به موزه هفت‌تپه گفت: با هوشیاری نگهبانان مجموعه، سارقان نتوانستند وارد موزه شوند و تنها بر اثر درگیری شیشه‌های در بیرونی موزه شکسته شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث آریا، عاطفه رشنویی گفت: ساعت ۵ بامداد امروز _یکشنبه ۱۷ اسفندماه_، سه سارق مسلح با ورود به محوطه تاریخی هفت‌تپه خود را به مقابل درب ورودی موزه هفت‌تپه رساندند که در این لحظه پرسنل حراست موزه با هوشیاری متوجه حضور سارقان شدند، که این موضوع منجر به درگیری میان نگهبانان و سارقان پشت در موزه شد.

او ادامه داد: با مقاومت نگهبانان و درگیری با سارقان تنها تعدادی از شیشه‌های در بیرونی موزه شکسته شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه تصریح کرد: با اضافه شدن سایر نگهبانان محلی، سارقان که چاره‌ای جز فرار نداشتند، از محل متواری شدند و خوشبختانه این حادثه بدون این‌که سرقتی انجام و آسیبی متوجه کسی شود، ختم به خیر شد.

او با تأکید بر این‌که هیچ آسیبی نیز به اشیای موزه وارد نشده است، اضافه کرد: به دنبال این اتفاق، مراجع امنیتی و انتظامی شوش وارد عمل شدند و موضوع به صورت ویژه توسط کارشناسان در حال بررسی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رشنویی اظهار کرد: موزه هفت‌تپه مجهز به سیستم‌های الکترونیکی امنیتی از جمله دوربین‌های پیشرفته مداربسته، دزدگیر و سنسور است و سارقان گمان نکنند با چنین اقداماتی به راحتی می‌توانند به موزه دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 479783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.