جنبش سبزسازی شهری در یونان با ایجاد پارک‌های جیبی

برنامه‌ریزان آتن، پایتخت یونان باستان تصمیم گرفته‌اند با احداث دومین پارک جیبی گام دیگری جهت سبزسازی و تحقق پایداری شهر بردارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند دهه اخیر ساخت و سازهای متعدد در سراسر پایتخت یونان، میزان دسترسی مردم به فضاهای عمومی و پارک‌های سبز را به حداقل رسانده است. با این حال اخیراً مقامات ارشد شهر تلاش کرده‌اند با گسترش فضاهای سبز این کاستی را هر چه بیشتر به جبران کنند و شهروندان پایتخت کشور محبوب یونان را از فضاهای سبز و هوای پاک بهره‌مند کنند. جالب است بدانید که طی چند سال گذشته، ساکنان مرکز شهر به طور مکرر شکایات خود را مبنی بر تنفس هوای آلوده و داشتن جوی دلگیر نزد شهرداری برده بودند.

جنبش سبزسازی شهری در یونان با پارک‌های جیبی


در همین راستا، شهردار اولین گام را در توسعه فضاهای سبز برداشت و به طراحی پارک سبز کوچکی در مرکز شهر پرداخت. در پی استقبال باور نکردنی ساکنان پایتخت از این پارک، شهردار دستور داد کارکنان تا جایی که ممکن است از کمترین فضاهای شهر نیز برای ایجاد پوشش‌های سبز بهره گیرند. مقامات پس از برگزاری جلسات متعدد، مکان نسبتاً کوچکی را برای احداث دومین پارک جیبی شهر انتخاب کرده و زمینه را برای پیاده‌سازی طرح خود فراهم آورده‌اند.

قبل از آتن نیز، پارک‌های جیبی از محبوبیت خاصی در بسیاری از نقاط دنیا برخوردار بوده و به طور گسترده خود را در طراحی شهری جای داده‌اند. به عنوان مثال این گونه فضاهای سبز کوچک در بریتانیا و ایالات متحده از ارزش زیادی در میان شهروندان برخوردار است چرا که وجود آن‌ها در هر منطقه شهری به معنای ارتکاب حداقل جرم در آن محسوب می‌شود. علاوه بر این برنامه‌ریزان شهری در این کشورها، پارک‌های کوچکی احداث می‌کنند تا مردم را از انزوای ایجاد شده بر اثر زندگی ماشینی برهانند و مهم‌تر از همه این که به حفظ محیط زیست و افزایش تنوع زیستی بپردازند.

جنبش سبزسازی شهری در یونان با پارک‌های جیبی

کد خبر 479765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.