چگونه عده‌ای با عناوین اسلامی و انقلابی به دیگران توهین می‌کنند؟

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چگونه عده‌ای خود را در جایگاه قاضی و مجری عدالت می‌دانند و به دیگران با اشکال گوناگون و با عناوین اسلامی و انقلابی توهین می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به سالروز بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: باید از شیوه زندگی پیامبر الگو بگیریم و ایشان را سرلوحه خود قرار دهیم زیرا آنچه رسول اکرم (ص) را بر ابلاغ رسالت خود موفق می‌کند و در مدت کوتاهی مرزهای شرق و غرب عالم را در می‌نوردد، خلق نیکو و برخورد انسانی ایشان است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به پیامبر خطاب می‌کند که که اگر شخصی بد خلق بودی، مردم از دور تو پراکنده می‌شدند، تصریح کرد: اخلاقی که همیشه پیامبر اکرم (ص) را در درجات بالا نگه داشته، اخلاق نیک ایشان و حفظ حرمت انسان‌ها بوده و این کار تمام دشمنان اسلام را خلع سلاح کرده بود.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تاریخ به خاطر دارد برخلاف تمام فاتحان، پیامبر هنگام فتح مکه، عفو عمومی اعلام کرده و اجازه نداد تا به واسطه کینه‌ورزی، به جان، مال و آبرو شهروندان مکه آسیبی وارد شود؛ در جریان فتح مکه پیامبر اسلام بر کرامت و آبروی شهروندان بسیار تاکید کرده و امر می‌کند که در پیشگاه پسر، به پدر کشته شده در جنگ ناسزا نگویند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز باید این راه را ادامه دهیم و در راستای حفظ آبروی شهروندان تلاش کنیم، گفت: بعد از گذشت ۱۴ قرن و فاصله گرفتن مسلمانان از تعالیم عالی پیامبر اسلام (ص)، انقلاب اسلامی از بین مردمی که مفتخر به پیروی از ائمه اطهار هستند، برخاست و نوای رهایی انسان‌ها را در دنیا طنین‌انداز کرد.

معین با بیان اینکه تصور ما این است که مردم ایران مصداق کسانی هستند که دیگران را به سوی خیر دعوت می‌کنند، گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس مردم همراهی خود را با نظام به اثبات رسانده‌اند که این نشانگر یک اتفاق ارزشمند است؛ با وجود این، بی‌تدبیری‌ها جامعه را از ارزش‌های والای انقلاب دور کرده و همین امر سبب شده شاهد بعضی نارضایتی‌ها میان مردم باشیم و برخی افراد نادان به شکلی اشتباه به این موضوعات دامن زده‌اند.

وی تصریح کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از گذشته نام و نشانی از معمار کبیر انقلاب اسلامی مشاهده شد و شاهد بی حرمتی توسط افرادی خاص به اشخاص خوشنام، مهم و مورد احترام عموم در جامعه و جمهوری اسلامی هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کجا این اقدامات غیر قانونی در زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و دستورات شرعی مجاز دانسته شده است؟ چگونه عده‌ای خود را در جایگاه قاضی و مجری عدالت می‌دانند و به دیگران با اشکال گوناگون و با عناوین اسلامی و انقلابی توهین می‌کنند؟ این اقدامات موجب توهین به نهادهای مختلف جمهوری اسلامی بوده و در نهایت منجر به تشویش اذهان عمومی و القای بی نظمی در جامعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در روزهای آغازین سال جدید انقلاب اسلامی، همگان را به رعایت حدود شرعی، پیروی از توصیه‌های پیامبر اکرم و ائمه اطهار و حفظ حرمت عائله جمهوری اسلامی که مردم این کشور هستند، دعوت کرده و به عمل بر فرموده امام حسین (ع) که "انسان‌ها را حتی اگر پایبند به دین خدا نبوده و ترس از معاد ندارد، به آزادگی دعوت کنید"، سفارش می‌کنم.

کد خبر 479725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.