استقبال شهرهای جهان از دوچرخه‌سواری

مردم در سراسر جهان، طی چند سال اخیر به سمت زندگی پایدار گرایش پیدا کرده و از استراتژی‌های مختلفی برای تضمین زندگی سالم برای خود بهره گرفته‌اند؛ یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه شده، ترویج دوچرخه‌سواری در نقاط مختلف جهان بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه مردم در شهرهای مختلف جهان به سمت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای طی کردن مسیرهای داخل شهری رغبت پیدا کرده‌اند. شیوع بیماری کووید -۱۹ این تمایل را شدت بخشیده و دوچرخه‌سواری را برای همیشه به یکی از وسیله‌های تردد در میان شهروندان تبدیل کرده است. البته در بسیاری از شهرها نظیر آمستردام در هلند، کپنهاگ در دانمارک و پاریس فرانسه، دوچرخه‌سواری از دیرباز توسط گروه‌های موافق محیط زیست و افرادی که از داشتن خودروی شخصی محروم بوده‌اند، به طور گسترده‌ای رواج داشته است. با این حال شهرهای بسیاری نیز طی چند سال اخیر و به خصوص پس از ظهور بیماری کووید -۱۹ دوچرخه‌سواری را به عنوان بهترین وسیله تردد برگزیده‌اند چرا که مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان دارد.

استقبال شهرهای جهان از دوچرخه‌سواری

پورتلند، ایالات متحده آمریکا

کلانشهر پورتلند، واقع در ایالت اورگن آمریکا، از جمله شهرهایی است که مردم آن از اروپایی‌ها در خصوص استفاده از دوچرخه سبقت گرفته‌اند. مقامات شهر همواره در تلاش بوده‌اند زمینه را برای بهبود هر چه بیشتر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری فراهم آورند و شهروندان و حتی گردشگران را به سمت استفاده از دوچرخه سوق دهند. دوچرخه‌سواران می‌توانند به طور رایگان از راهنمایی‌های افراد به کار گرفته شده توسط دولت در ایستگاه‌های متعدد و همچنین نقشه مسیرهای دوچرخه‌سواری بهره‌مند شوند تا با امنیت خاطر کامل تردد کنند. علاوه بر این مدیران شهر ایستگاه‌های بسیاری در نقاط مختلف شهر برای دوچرخه‌های اشتراکی ایجاد کرده‌اند تا افرادی که توانایی خرید این وسیله حمل و نقل سبز را ندارند، با پرداخت کمترین وجه ممکن از آن‌ها بهره گیرند. به لطف رفت و آمد پاک مردم در شهر، این روزها پورتلند خود را در لیست پایدارترین شهرهای جهان قرار داده است.

استقبال شهرهای جهان از دوچرخه‌سواری

ریو دو ژانیرو، برزیل

دوچرخه‌سواری در برزیل برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شد چرا که در آن زمان، مقامات رسمی اولین مسیر کاملاً مستقل دوچرخه‌سواری در شهر را احداث کردند. امروزه ریو دو ژانیرو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دوستدار دوچرخه را به خود اختصاص داده است زیرا مردم آن مشتاقانه با این وسیله حمل و نقل در شهر تردد می‌کنند. اخیراً، مقامات شهری تعداد ۶۰ ایستگاه جدید برای اشتراک ۶۰۰ دوچرخه پیشرفته در سراسر شهر احداث کرده‌اند و در نتیجه تمام مردم بدون محدودیت می‌توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی در طول روز از آن‌ها استفاده کنند. ساکنان ریو و گردشگران آن هر آخر هفته با دوچرخه در سواحل شهر گرد هم می‌آیند و با یکدیگر به چشم‌اندازهای بی‌نظیر آب‌های اطراف را تماشا می‌کنند.

استقبال شهرهای جهان از دوچرخه‌سواری

بوداپست، مجارستان

ساکنان پایتخت مجارستان از امکانات ویژه‌ای برای دوچرخه‌سواری برخوردار هستند. از دوچرخه‌های اشتراکی گرفته تا مسیرهای اختصاصی با ایستگاه‌های متعدد برای خوردن و نوشیدن، شهروندان و گردشگران بوداپست از دوچرخه‌سواری در شهر نهایت لذت را می‌برند. پایتخت مجارستان هم‌اینک از ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری برخوردار است و کاربران را در مناطق مختلف به مرکز شهر هدایت می‌کند. گردشگران شهر به منظور بازدید از چشم‌اندازهای بی‌نظیر، جاذبه‌های شهر، پارک‌ها، مراکز فرهنگی و تاریخی دوچرخه را به عنوان بهترین وسیله تردد انتخاب می‌کنند چرا که مسیرهای دوچرخه‌سواری به بهترین نحو از تمام این مکان‌ها عبور می‌کند. علاوه بر این مقامات شهر افراد بسیاری را به عنوان راهنما به کارگیری کرده‌اند تا دوچرخه‌سواران را برای انتخاب مسیر خود راهنمایی کنند و از سردرگم شدن آن‌ها جلوگیری کنند. علاوه بر این، نقشه‌های رنگی با جزئیات کامل در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا در انتخاب مسیر خود به سمت مقصد با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

استقبال شهرهای جهان از دوچرخه‌سواری

کد خبر 479723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.