سرانه فضای سبز دامغان ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است

شهردار دامغان گفت: میانگین سرانه فضای سبز هر شهروند طبق استاندارد جهانی ۱۲ مترمربع است در حالی‌ که در شهر دامغان به ۳۰ مترمربع می‌رسد.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی اظهار کرد: سرانه فضای سبز شامل پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی شهری است و فضای سبز معابر و بلوارها را شامل نمی‌شود که طبق آمار، در حال حاضر ۱۹۰ هکتار از مساحت شهر دامغان را فضای سبز تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی امسال، تعداد ۱۵ هزار اصله نهال و انواع درختچه‌های زینتی در سطح پارک‌ها، بوستان‌ها، مسیر کمربندی و فضای شهری در حال کاشت است که شامل زیتون تلخ، توت، نارون و درختچه‌های گل رز است.

شهردار دامغان ادامه داد: به صورت نمادین در دومین روز از هفته منابع طبیعی، ۳۳۰ اصله نهال زیتون در حدفاصل میدان کتاب تا میدان دانشجو دامغان با حضور عوامل شهرداری و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان غرس شد.

وی تصریح کرد: همه‌ساله به دلیل بروز آفت، خشک شدن، جابجایی‌ها و گسترش و حفظ فضای سبز، بین ۱۰ الی ۲۲ هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهر کاشته می‌شود.

نصرتی به دغدغه مردم مبنی بر قطع برخی درختان در شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح‌های مختلف شهری و تعریض خیابان‌ها که در مسیر آن درخت قرار دارد، موضوع در کمیسیون ماده هفت خدمات شهری مطرح و در صورت ضرورت جابه‌جایی و قطع درخت، این اقدام انجام و برای جبران آن در فضایی جدید، درخت و فضای سبز شهری ایجاد می‌شود.

وی گفت: مسکن مهر به‌عنوان شهرک جدید متصل به شهر نیز به صورت ویژه در هفته منابع طبیعی امسال نهال‌کاری و فضای سبز در معابر آن ایجاد می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 479710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.