آیا منچستری ها باید نگران رشفورد باشند؟

مهاجم جوان منچستر در فصل اخیر نتوانسته است آنطور که باید در امر گلزنی موفق باشد و همین مسئله انتقادات زیادی را در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، گلزنی برای یک مهاجم بدون شک مهم‌ترین فاکتور محسوب می‌شود و موفقیت در این زمینه، متر و معیار خوبی است تا بتوان شرایط یک بازیکن را در نظر گرفت، ترازویی که مدتی است به سود رشفورد سنگینی نکرده است.

در حالی که مارکوس رشفورد، مهاجم جوان یونایتد در شرف رسیدن به پنجمین سالگرد اولین گلش برای این تیم است، به هیچ عنوان در فصل جاری موفق عمل نکرده است و نتوانسته سهم زیادی از گل‌های شیاطین سرخ در لیگ برتر انگلستان و سایر رقابت‌ها داشته باشد.

از ابتدای ژانویه تاکنون رشفورد تنها دو گل در جریان مسابقات لیگ به ثمر رسانده و در سایر مسابقات هیچ تأثیر بزرگی در جریان بازی‌ها نداشته است. ناکامی او مقابل دروازه حریفان باعث شده تا حتی بعضی از هواداران معتقد باشند که وی شایستگی حضور در ترکیب اصلی یونایتد را ندارد و برخی از خبرنگاران نیز پیش تر به خاطر حضور نود دقیقه‌ای رشفورد در ترکیب یونایتد انتقاد داشته‌اند.

با این حال، این صحبت‌ها تنها نشان دهنده یک روی سکه عملکرد رشفورد است و نمی‌توان همه چیز در اینجا خاتمه داد. آمار و ارقامی وجود دارد که نشان می‌دهد اتفاقاً هواداران منچستر یونایتد در خصوص رشفورد انتظار نابجایی دارند و این بازیکن تا بدین جا نیز موفق شده خوب عمل کند.

رشفورد در فصل گذشته ۱۷ گل به ثمر رساند که دو گل از حد پیش بینی شده بر اساس تعداد بازی‌های انجام شده توسط او کمتر بود. این در حالی است که همین نرخ در رابطه با فصل کنونی رشفورد بهتر از فصل گذشته است. نمی‌توان با قطعیت گفت که این مهاجم انگلیسی در بهترین شرایط خود قرار دارد و حتی انتظار بازی بهتر از او نیز معقول به نظر می‌رسد، با این حال باید اشاره کرد که او شرایط بسیار بهتری نسبت به آنچه هواداران فکر می‌کنند دارد.

با در نظر گرفتن پاس گل‌های ارسال شده توسط رشفورد، عملکرد او بیشتر به چشم می‌آید. وی در طی مسابقات فصل جاری ۱۱ پاس گل به هم تیمی‌هایش داده است که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، با توجه به اینکه از زمان پیوستن برونو فرناندس به منچستر، وی تبدیل به پنالتی زن اول این تیم شده، کاهش آمار گلزنی رشفورد بدون زدن ضربات پنالتی تیمش کاملاً قابل انتظار است.

با در نظر گرفتن حضور رشفورد در هر چهل و دو مسابقه شیاطین سرخ در این فصل رقابت‌ها و اشاره به این مسئله که بسیاری از بازیکنان این تیم همچون مارکوس، شرایط سخت و خسته کننده ای را پشت سر می‌گذارند، می‌توان بیشتر به او آسان گرفت تا بتواند شرایط خودش را بهبود ببخشد چرا که این بازیکن هنوز فاصله زیادی تا تجربه فصل فاجعه بار دارد.

کد خبر 479679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.