بررسی طرح مدیریت زیست بومی تالاب بین‌المللی خورخوران

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ گفت: طرح مدیریت زیست بومی تالاب بین‌المللی خورخوران باید ظرف مدت یکسال به پایان می‌رسید، که متأسفانه به علت شرایط کرونایی به تعویق افتاد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آخرین کارگاه پهنه‌بندی مشارکتی طرح مدیریت زیست بومی تالاب بین‌المللی خورخوران با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، معاون فنی و کلیه ذی‌ نفعان تالاب خورخوران در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مسیحی در این نشست، تصریح کرد: تالاب خورخوران منحصر به فرد است و با سه عنوان منطقه حفاظت شده، تالاب بین‌المللی و ذخیرگاه زیست کره که جنوبی‌ترین ذخیرگاه زیست کره است، مطرح می‌شود. تعداد ۴۰ روستا همجوار با این تالاب است و آنها با توجه به همجورای این تالاب با جامعه ساحل نشین خمیر به خوبی از نسل‌های گذشته خود احترام به طبیعت و این میراث کهن را به ارث برده‌اند.

وی یادآور شد: طرح مدیریت زیست بومی تالاب خورخوران برنامه‌ای مدون و منظم برای همه ارگان‌ها و ذی نفعان تالاب و به ویژه مردم نجیب شهرستان خمیر است تا با رعایت همه دستورالعمل‌ها بتوان به بهره برداری پایداری برسیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: این عرصه بزرگ (تالاب بین‌المللی خورخوران) با مساحتی برابر با ۱۰۲ هزار هکتار، هم دارای عرصه آبی، هم عرصه خشکی و هم بستر ساحلی مناسب است و این شرایط باعث شده است که اقداماتی را برای ارتقا و حفظ آن برنامه‌ریزی کنیم که خود نشانی بر انسجام افکار و در نهایت یک هدف مشترک در قالب یک طرح، شکل‌گیری و جمع بندی می‌شود، که ابتدا در پیش تصویب یعنی کمیته برنامه‌ریزی و تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود تا بتوانیم یک مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی شده را در استان داشته باشیم و از آن بهره‌مند شویم.

کد خبر 479650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.