قتل ۲ مرد در درگیری طائفه‌ای

کشف ۱۵ کیلوگرم انواع موادمخدر، دستگیری رمالان کلاهبردار، گواهی فوت تقلبی برای یک کلاهبردار، کشف ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری ۲۶ سارق با ۳۵ فقره سرقت و قتل ۲ مرد در درگیری طائفه‌ای را بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی نور از کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک و هروئین از جاسازی یک دستگاه خودروی سواری در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳ نفر قاچاقچی نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

علی داداش تبار افزود: این قاچاقچیان موادمخدر را از یکی از استان‌های خراسان بارگیری کرده و قصد توزیع آن در نور و شهرهای همجوار را داشتند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان مواد مخدر را با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو وارد مازندران کردند، اما پیش از توزیع یک تیم عملیاتی ویژه با هماهنگی قضائی خودرو را بامداد امروز در خیابان اصلی شهر نور متوقف و مواد مخدر داخل آن را پیدا و توقیف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور افزود: در جریان این کشفیات ۳ قاچاقچی موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

رمالان کلاهبردار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: ۳ نفر از اعضای باند رمال و دعانویس که در ۳ شهرستان فارس اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند دستگیر شدند و بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان کشف شد.

داود امجدی اظهار کرد: در رصدهای انجام گرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، ۳ نفر از اعضای باند رمال و دعانویس که در شهرستان‌های لارستان، گراش و شیراز حضور داشتند و با ایجاد پیج‌های اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: این کلاهبرداران با درج و انتشار آگهی رمالی و فالگیری در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد و سو استفاده از سادگی قربانیان خود، با دادن وعده‌های دروغین و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کردند، گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این افراد بیش از ۳ میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده‌اند.

کلاهبرداری، برای فرار از شکات گواهی فوت خود را صادر کرد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل برگه فوت خودش قصد داشت از چنگ شاکیان و پلیس رباط کریم فرار کند، به دام پلیس افتاد.

کیوان ظهیری با اشاره به دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای، گفت: در پی دریافت شکایت‌هایی مبنی بر کلاهبرداری از طریق فروش زمین و ملک در شهرستان رباط کریم موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و سرانجام مأموران پلیس امنیت عمومی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی این کلاهبردار را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی غرب استان افزود: متهم با اخذ گواهی فوت در سال ۹۵، ذهنیت شاکیان را منحرف کرده بود، به نحوی که کلیه افراد از دستگیری وی ناامید شده بودند و در طول این مدت هم با فروش مال غیر و جعل اسناد و قطعه‌بندی زمین‌هایی که به صورت کلاهبرداری به دست آورده بود، مبالغ زیادی به جیب زده بود که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این شخص به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در حوزه زمین و املاک از مردم کلاهبرداری کرده است.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی جرایم خود را قبول و به کلاهبرداری زمین، املاک و فروش مال غیر در رباط کریم اعتراف کرد، که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نقده کشف و ضبط و یک نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

مسعود خرم‌نیا افزود: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر توزیع بذرهای قاچاق کشاورزی در نقده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مأموران انتظامی با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم موفق شدند، محل توزیع بذر قاچاق کشاورزی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ۴۵۸ کیلوگرم بذر چغندرقند، ۶۵ قوطی سموم کشاورزی قاچاق و ۵۰ کیلوگرم چسب حرارتی کشف و ضبط شد.

دستگیری ۲۶ سارق با ۳۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی دزفول گفت: طرح پاکسازی با هدف شناسایی و دستگیری سارقان و معتادان متجاهر، در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی، توسط پلیس به مرحله اجرا در آمد.

روح اله گراوندی افزود: در این طرح با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی با مرجع قضائی در ۴۸ ساعت در سطح شهرستان دزفول ۲۶ سارق و ۲ معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان به ۳۵ فقره انواع سرقت از قبیل محتویات داخل خودرو، موتورسیکلت، اماکن خصوصی و قطعات خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی دزفول ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

قتل ۲ مرد در درگیری طایفه‌ای

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: درگیری طایفه‌ای بر سر زمین کشاورزی در این شهرستان ۲ کشته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت.

فرشاد کاظمی جمعه گفت: در پی وقوع ۲ فقره قتل و گسترش دامنه درگیری در روستای عریض این شهرستان مأموران انتظامی با حضور به موقع از ادامه نزاع دسته جمعی جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه دستگیری افراد متهم به قتل در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفته است، گفت: با تلاش مأموران پلیس عوامل قتل شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

کاظمی تصریح کرد: در این درگیری که ناشی از اختلاف بر روی زمین کشاورزی رخ داد ۲ مرد ۳۳ و ۳۹ ساله به قتل رسیدند و ۲ نفر دیگر به نام‌های جمال و عباس پرنده ۳۴ و ۲۶ ساله مصدوم شدند.

کد خبر 479577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.