در نوروز ۱۴۰۰ به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

بسیاری از گردشگران ایرانی علاقه‌مند به سفر در ایام تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۰ هستند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای انجام این سفرها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا و ادامه‌دار بودن این بحران در سراسر جهان، برخی مقاصد گردشگری تصمیم به بازگشایی مرزهای خود گرفتند. در این روزها و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات سال نوی در کشور ایران بسیاری از مقاصد نیز برای جذب گردشگران ایرانی برنامه‌ریزی کرده‌اند. در ادامه برخی مقاصد که گردشگران ایرانی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به آن سفر کنند معرفی می‌شوند.

در نوروز ۱۴۰۰ به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

دبی

چند روز پیش امارات اعلام کرد که به ایرانی‌ها ویزا اعطا می‌کند، این خبر باعث شد تا بار دیگر تورهای سفر به دبی از سر گرفته شود. مقصد محبوب ایرانی‌ها در اواخر دهه هشتاد حالا بار دیگر در آستانه قرن جدید باز خواهد شد و پیش بینی می‌شود که به دلیل تعطیلی دیگر مقاصد، دبی احتمالاً در عید نوروز میزبان تعداد قابل توجهی از ایرانی‌ها باشد. دبی بیش از هر چیز به عنوان یک مقصد اقتصادی به نظر می‌رسد، اما با توجه به تاسیسات تفریحی و جاذبه‌های مدرن، این شهر برای تفریح نیز مقصد مطلوبی به نظر می‌رسد.

وجود جزایر نخل و بلندترین ساختمان دنیا، برج خلیفه جذابیت کافی را برای مردم سراسر دنیا ایجاد کرده تا به قلب تپنده اقتصادی خلیج فارس بیایند و این مقصد را از نزدیک تجربه کنند. با این حال مقاصد، مقصد نسبتاً گرانی بوده و قیمت تورهای آن برای عید نوروز از ۱۶ میلیون تومان آغاز می‌شود. همچنین به محض ورود مسافر به فرودگاه تست PCR از آن گرفته می‌شود که هزینه آن ۱۵۰ درهم است.

در نوروز ۱۴۰۰ به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

مالدیو

مالدیو جز مقاصد لوکس دنیا محسوب می‌شود که با طبیعت بی‌نظیر و هتل‌های جذاب خود توانسته گردشگران ثروتمند سراسر دنیا را جذب کند. مالدیو جز اولین مقاصدی بود که پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های گردشگری خود را از سر گرفت و حالا به گردشگران ایرانی نیز ویزا اعطا می‌کند. مالدیو شاید بهترین گزینه برای افرادی باشد که فارغ از هزینه سفر قصد دارند تا تعطیلات نوروزی را در مکانی پر از آرامش پشت سر بگذارند.

ایران و مالدیو یک وجه مشترک نیز دارند، بنا بر روایات تاریخی، یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی مردم مالدیو را مسلمان کرده‌است. همچنین در سفرنامه ابن بطوطه آمده که شخصی به نام ابوالبرکات بربری که از مغرب (مراکش) به آن محل رسیده بود آن‌ها را به دین اسلام دعوت کرد که خود پیرو مذهب مالکی نیز بود و آن‌ها دین اسلام را پذیرفتند.

هزینه تورهای سفر به مالدیو برای تعطیلات نوروز از ۳۳ میلیون تومان آغاز می‌شود همچنین تست PCR در پرواز رفت رایگان و در برگشت اجباری و هزینه آن به عهده مسافر است. در صورت مثبت بودن تست کرونا در زمان برگشت، مسافر به مدت ۱۴ روز در هتل‌های ریزورت با هزینه شخصی قرنطینه می‌گردد.‌

ویزا مالدیو نیز برای ایرانیان در فرودگاه مقصد صادر می‌شود.

در نوروز ۱۴۰۰ به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

سریلانکا

جزیره سریلانکا یکی از اعجاب‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری در شرق آسیا است، کشور رنگ‌ها و چایی که طبیعت آن هر گردشگری را مست می‌کند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، این کشور تاریخ غنی نیز دارد و کهن‌ترین یافته‌های انسانی در جزیره سریلانکا مربوط به ۳۴ هزار سال پیش و از بقایای انسانی است معروف به انسان بالانگودا. ساکنان باستانی سریلانکا معروف به ودداها از تبار تامیل و زیرمجموعه نژاد تیره‌پوست دراویدی بودند که در گذشته‌ای دور از هند جنوبی به شمال سری‌لانکا آمده بودند.

علی‌رغم برخی درگیری‌های سیاسی، سریلانکا همچنان مقصد محبوبی در شرق آسیا است و اقتصاد این کشور وابستگی بسیاری به حضور گردشگران دارد. همچنین کشاورزی و کشت چایی نیز درصد قابل توجهی از حجم صادرات این کشور را تشکیل می‌دهند. سریلانکا یکی از سردمداران گردشگری کشاورزی است و گردشگران می‌توانند ضمن لذت از طبیعت این کشور کشاورزی را نیز در کنار محلیان سریلانکایی تجربه کنند.

سریلانکا مقصدی نسبتاً ارزان‌تر و اقتصادی‌تر از مالدیو برای تعطیلات نوروزی است و می‌تواند گزینه خوبی باشد. قیمت تورهای سریلانکا از ۲۹ میلیون آغاز می‌شود ویزا آن نیز برای ایرانیان فرودگاهی است. گردشگران برای سفر به این مقصد نیز نیازمند انجام تست‌های PCR هستند.

در نوروز ۱۴۰۰ به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

ارمنستان

همسایه شمالی ایران همواره بهترین گزینه برای سفرهای ماجراجویانه است، کشوری با بافت تاریخی و نمادهای مدرن که حال و هوایی نزدیک به ایران دارد و شکلات آن شهرت جهانی دارد. ارمنستان به دلیل غرابت‌های فرهنگی مقصد مطلوبی برای بسیاری از ایرانیان است، مقصدی که به دلیل نزدیکی تورهایی با قیمت مناسب دارد و شاید یکی از گزینه‌های مطلوب برای سفرهای نوروزی باشد.

قیمت تورهای ارمنستان برای ایرانیان از شش میلیون تومان آغاز شده و تست PCR در پرواز رفت اجباری بوده و هزینه آن بعهده مسافر است.

در نوروز ۱۴۰۰ به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

ترکیه

محبوب‌ترین مقصد ایرانیان چند ماهی است که با قدرت مرزهای خود را باز کرده و بار دیگر گردشگران می‌توانند به این مقصد سفر کنند. ترکیه با مقاصد متنوع و جاذبه‌های گوناگون برای انواع و اقسام گردشگران مقصدی مطلوب است. آنتالیا، استانبول، ازمیر، کوش‌آداسی و مارماریس از جمله مقاصد متنوع ترکیه هستند که از مبدا ایران برای آن‌ها تورهایی وجود دارد.

قیمت تور آنتالیا از ۱۰ میلیون تومان، کوآداسی از ۱۱ میلیون تومان، آنکارا از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تور ازمیر از ۱۲ میلیون تومان و تور استانبول از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود. مسافران باید برای سفر به ترکیه تست PCR داده باشند.

کد خبر 479531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.