چرا پارکینگ آزادی گران ساخته شد؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پروژه پارکینگ آزادی، فقط پارکینگ است و هزینه‌های بالای ظریف کاری داخل آپارتمان را ندارد. حال صاحب نظران قضاوت کنند این پارکینگ آیا نیاز به این میزان بودجه داشته است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حاجیان شهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"با درود به مردم شریف مشهد مقدس؛ آقای کلایی شهردار محترم مشهد در ویدئو کنفرانس گفتند هزینه احداث پارکینگ آزادی ۳۳۶ میلیارد تومان می‌باشد، درحالی که در زمان شروع پروژه برآورد بودجه ۶۰ میلیارد تومان شده بود. ۳۳۶ میلیارد تومان برای ۳۳ هزار مترمربع زیربنا، مترمربعی ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

الان ساخت و ساز هر مترمربع آپارتمان با پروانه و عوارض شهرداری (بدون زمین) متری ۷ تا ۸ میلیون تومان می‌شود و اگر خیلی لوکس بخواهد ساخته شود حداکثر متر مربع ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود اما این پروژه سال ۹۶ شروع شده که هزینه ساخت با شرایط فوق حدوداً ۳_۴ میلیون بود.

اضافه بر اینکه این پروژه فقط پارکینگ است و هزینه‌های بالای ظریف کاری داخل آپارتمان را ندارد. حال صاحب نظران قضاوت کنند این پارکینگ آیا نیاز به این میزان بودجه داشته است!؟ چرا باید اینقدر گران ساخته شود؟

امیدوارم علت این موضوع مورد بررسی همکاران خوبم در کمیسیون عمران شورا قرار گیرد! "

سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در پاسخ به اظهارات حاجیان شهری در زیر این پست نوشت:

"همکار محترم جناب آقای دکتر حاجیان، سلام

همانطور که حتماً به خاطر دارید این پروژه در زمان آقای مهندس تقی زاده و با پیشنهاد معاونت حمل و نقل آن موقع در جلسه‌ کاری شورا مطرح شد. آقای تقی زاده به عنوان شهردار (با تخصص عمرانی) مطرح کرد که با این پروژه موافق نیست. اینجانب هم به عنوان تنها همکار عمرانی شما با شروع این پروژه موافق نبودم و به نظرم تنها عضو مخالف آن جلسه بودم ولی مع‌الوصف همه همکاران رأی دادند و من هم به آن تصمیم جمعی احترام می‌گذارم.

علیرغم همه دلخوری از انجام این کار که هنوز هم از نظر من ایراد فنی دارد اگر منصفانه نگاه کنیم شهردار وقت و معاون حاضر در این پروژه صرفاً مجری تصمیمات قاطبه شورا بودند که به موقع برسد و با کیفیت تمام شود.

در مورد هزینه‌ تمام شده نکته شما قابل بررسی ست ولی طبیعی است که یک پروژه‌ زیر سطحی، پرمعارض و سریع گران هم تمام می‌شود و من برخلاف شما قیمت را غیر معمول نمی‌دانم. البته این را هم بگویم که با تمام وجود آرزو می‌کنم که من شخصاً در اشتباه باشم و این پروژه خصوصاً در بحث ورودی‌ها و خروجی‌هایش به مشکل ترافیکی برنخورد. "

کد خبر 479442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.