با نگاهی نو به استقبال نوروز می‌رویم

رییس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته این سازمان به لحاظ شرایط کرونایی و با نگاهی نو، زیبا سازی و فضایی متفاوت نسبت به سال‌های قبل به استقبال نوروز می‌رود.

به گزارش ایمنا، محسن قربانی با اشاره به در پیش بودن نوروز و شرایط کنونی حاکم بر کشور و این استان اظهار کرد: با توجه به سپری شدن یکسال از ورود میهمان ناخوانده کرونا و تبعات ناشی از آن و بروز مسائل روحی و روانی بر خانواده‌ها لزوم ایجاد فضای شاد و پویا در سطح شهر بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این مبنا شهرداری زنجان به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری در روزهای پایانی سال، اقداماتی از قبیل گلکاری فضای سبز، نصب المان‌های مختلف با رویکرد آمدن فصل بهار را مورد توجه قرار داده است که استرس و افسردگی کنونی را به مراتب کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای مهم این سازمان در نصب المان‌ها، کاهش تردد جمعیتی با توجه به شرایط کرونایی حاکم است، ادامه داد: تعدادی المان برای نصب در مناطق مختلف شهری در نظر گرفته شده اما بیشتر جداره سازی دیواره‌ها با هدف کاهش تجمعی انجام می‌گیرد.

کاشت ۵۰ هزار جعبه انواع گل تولیدی زنجان در مناطق مختلف

قربانی گلکاری مناطق مختلف چهارگانه شهرداری را از اقدامات مهم در روزهای پایانی سال در استان عنوان کرد و افزود: بر این اساس کار گلکاری سطح شهر از هفته گذشته آغاز شده و این روند تا پوشش مناطق هدف ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به تولیدات انواع گل در شهر زنجان، میزان گلکاری ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته، بطوری که شهروندان زنجانی این مهم را بخوبی احساس خواهند کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان ادامه داد: امسال ۵۰ هزار جعبه انواع گل بهاری نظیر بنفشه، شب بو و… در تمامی مناطق چهارگانه شهرداری، پارک‌ها و جاهای دیگر کاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در واقع می‌توان محدودیتی در تأمین انواع گل فضای سبز شهری نداریم که تحقق این مهم مشکلات سال‌های گذشته را به میزان زیادی کاهش داده است.

گلکاری خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان تلاش می‌کند به دلیل شرایط کرونایی حاکم و مبتنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهم و بسزایی در شور و نشاط نوروز " فصل بهار" را داشته باشد و همراهی شهروندان امری مهم محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 479407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.