مهمترین مسئله جناح‌های سیاسی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: جریان اصولگرا قصد دارد در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد انتخابات پرشور گام بردارد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله جناح‌های سیاسی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری یک انتخابات پاک و حماسی است؛ بر همین اساس جریان اصولگرا قصد دارد در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد انتخابات پرشور گام بردارد.

وی افزود: جریان اصولگرا در کشور معتقد است اگر انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت حداکثری مردم مواجه نشود و دولتی حداقلی حتی اصولگرا شکل بگیرد فاقد کارایی لازم خواهد بود؛ زیرا دولت نیازمند پشتوانه مردمی است.

عضو شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: جریان اصولگرا درصدد است برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، مضاف بر معرفی کاندیدای اصلح، برنامه اجرایی وی را در قالب «برنامه اقدام» ارائه و اعضای کلیدی کابینه دولت پیشنهادی را معرفی کند.

کنعانی مقدم در مورد وحدت در جریان اصولگرا خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت مبارز درصدد ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای اصولگرا و انقلابی است تا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گزینه اصلح خود را مشخص کند.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف و شورای وحدت، دو بازوی جریان اصولگرا است و در صورتی که این دو شورا با یکدیگر همکاری کنند، قطعاً وحدت در بین این جریان سیاسی ایجاد می‌شود، اما در صورتی که حاضر به همکاری نشوند رقابت درون جناحی ایجاد خواهد شد.

عضو شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به تشکیل شورای‌های موازی در این جریان تصریح کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های شده و سازوکارهایی که برای این دو شورا تعیین شده است به نظر می‌رسد مشکلاتی که در گذشته گریبانگیر جمنا و اصولگرایان شده را بر طرف کند. در صورتی که رقیب اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ جدی نباشد، رقابت درون تشکیلاتی ایجاد خواهد شد و دو شورای ائتلاف و وحدتبا یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کد خبر 479380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.