چهارشنبه سوری امسال با شعار "در خانه بمانیم"

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری توصیه‌هایی را عنوان کرد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توصیه‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری امسال، اظهار کرد: امسال باید با شعار "در خانه بمانیم" و ماندن در خانه از شیوع هر چه بیشتر کرونا و بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنیم، چرا که تجمع‌ها می‌تواند ما را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد.

وی با اشاره به برخی رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری، ادامه داد: ساخت، خرید و فروش و استفاده از مواد محترقه، روشن کردن آتش در معابر عمومی و فضاهای سربسته و نزدیکی مواد قابل اشتعال و در وسعت زیاد، استفاده از مواد سریع الاشتعال مثل تینر، بنزین و الکل و انداختن قوطی‌های پرس شده مانند حشره‌کش، اسپری و گاز فندک در آتش از جمله اقدامات پرخطر و حادثه‌آفرین چهارشنبه سوری است و افراد نباید اقدام به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: انداختن مواد محترقه و نورافشان و امثال آن به سوی افراد دیگر و داخل حیاط منازل و هر جایی که احتمال حضور فردی در آنجا باشد، باید خودداری شود تا از آسیب و صدمه به دیگران پیشگیری شود، همچنین از ایجاد کردن ترافیک به هر دلیل که موجب سد معبر شود باید خودداری کنیم.

وی هدایت کردن افراد به طرف آتش و پریدن هم زمان از دو طرف آتش بدون دید کافی را یکی از علل مهم بروز حادثه دانست و گفت: افراد نباید اقدام به شکستن شاخه‌های درختان و سوزاندن آن‌ها و روشن کردن آتش روی چمن‌ها کنند تا با رعایت موارد ایمنی و توجه جدی به هشدارهای آتش نشانی روزهای پایانی سال را با شادی و سلامتی بگذرانیم.

کاوه آهنگران اضافه کرد: افراد باید با مشاهده هرگونه حریق یا حادثه مراتب را سریعاً با آتش‌نشانی در میان بگذارند.

کد خبر 479378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اه IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 0
    حالم بد شد