ساختمان کتابخانه منچستر برای زنان بنفش شد

تدوین برنامه چشم انداز شهر لیورپول، ساخت نیمکت های خاص در دوبلین، اختصاص بودجه زیباسازی و بازسازی بافت تاریخی لیمریک، پاسداشت روز زن درمنچستر و افزایش پارکلت‌های شهری در استکهلم، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به مناسبت ۸ مارس و به دستور شورای شهر منچستر، برای پاسداشت روز زن در این شهر، ساختمان مرکزی کتابخانه منچستر به رنگ بنفش درآمد تا به نوعی این روز در تاریخ شهر ماندگار شود. در همین راستا شورای شهر منچستر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

"کتابخانه مرکزی منچستر با افتخار بنفش شد تا حمایت و بزرگداشت ما از روز جهانی زن را نشان دهد، ما به همه شما افتخار می‌کنیم. "

ساختمان کتابخانه منچستر برای زنان بنفش شد

لیمریک؛ اختصاص بودجه زیباسازی و بازسازی بافت تاریخی

شورای شهر لیمریک ایرلند از بودجه اختصاص داده شده از سوی صندوق اتحادیه اروپا برای زیباسازی بیشتر کوچه‌های قدیمی خبر داده و شهروندان را به مشارکت دعوت کرده‌اند. در واقع، شهردار قصد دارد از طریق برگزاری کارگاه‌هایی، نحوه تغییر فضاهای عمومی را به ساکنان شهر آموزش دهد و سپس از شرکت کنندگان بخواهد در بازطراحی فضاهای عمومی محل سکونت خود، کارکنان شهرداری و طراحان را یاری کنند.

طی چند سال گذشته، بسیاری از کوچه‌های شهر لیمریک به مکان‌هایی برای پارک خودروها و مدفنی برای انباشتن مواد زائد تبدیل شده بود و همین امر نارضایتی ساکنان را در پی داشت. در نتیجه، شورای شهر تصمیم گرفت تغییرات چشمگیری در این فضاها به وجود آورد و زیست‌پذیری کوچه‌ها را برای شهروندان افزایش دهد.

لیورپول؛ تدوین برنامه چشم‌انداز شهر

شورای شهر لیورپول با اعلام خبر تدوین برنامه چشم‌انداز شهر جزئیات این برنامه را به مردم لیورپول یادآور شد. این برنامه که با شعار «ما می‌توانیم و انجامش می‌دهیم» قرار است به زودی اجرا شود برای برگشت شرایط شهر و مردم به دوران پیش از کرونا ایجاد شده است. در بخشی از جزئیات این چشم‌انداز آمده است: "در این برنامه‌ها ۱۰ تعهد وجود دارد و هدف آن، این است که شهر، گروههای مختلف، ساکنان و مشاغل آن در سال آینده و بعد از آن رونق بگیرند.

لیورپول به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین شهرهای انگلیس درپی شیوع کرونا بوده و به همین دلیل اولویت‌های شورای شهر برای آینده تغییر کرده و مواردی از جمله اهمیت به فضاهای سبز، شکاف دیجیتالی و مقابله با تنهایی اکنون مورد توجه قرار گرفته است.

ساختمان کتابخانه منچستر برای زنان بنفش شد

استکهلم؛ افزایش پارکلت‌های شهری

شورای شهری استکهلم با همکاری شهروندان هر منطقه در راستای ایجاد مبلمان‌های جدید و پارکلت‌های زیبا در سراسر خیابان‌ها به اهداف خود برای ایجاد شهرک‌های یک دقیقه‌ای تحقق خواهند بخشید.

این افراد قصد دارند از فضای پارک خودروها به عنوان مکان‌هایی برای نصب مبلمان خیابانی، فضاهای سبز کوچک و پارکلت‌ها بهره گیرند و از این طریق، نه تنها به زیباسازی شهر و پیوند ساکنان با محیط اطراف بپردازند، بلکه تردد وسایل حمل و نقل موتوری را نیز محدود کنند و شهرهایی برای مردم و نه خودروها به ارمغان آورند.

پارکلت‌های خیابان‌های استکهلم از چوب‌های محکم و چندلایه ساخته خواهد شد و فضاهایی برای نشستن، بازی کودکان، پارک دوچرخه‌ها و اسکوتر خواهد داشت.

دوبلین؛ ساخت نیمکت‌های خاص در شهر

صفحه توئیتری شورای شهر دوبلین با انتشار تصاویری از نیمکت‌های ساخته شده در بین گذرگاه‌های شهر از مردم دوبلین خواست برای استراحت روی این نیمکت‌ها حساب ویژه‌ای باز کنند.

البته در ادامه همین درخواست از مردم تقاضا شده فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا کووید ۱۹ در شهر کنترل شود، گفتنی است در توضیح جزئیات ایجاد این نیمکت‌ها گفته شده است:

"نیمکت‌هایی که در آینده از آن استفاده می‌کنید، توسط بخش طراحی و ساخت جاده شورای شهر طراحی و مدیریت شده است. "

ساختمان کتابخانه منچستر برای زنان بنفش شد

کد خبر 479368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.