شناسنامه آثار هنرمندان صنایع دستی چیست؟

از این پس برای آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی شناسنامه رسمی تجاری صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران به لحاظ تنوع در صنایع دستی، رتبه نخست جهان را دارد و به لحاظ تعداد اقلام صنایع دستی، جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه صنایع دستی محسوب می‌شود به گونه‌ای که از حدود ۶۰۰ مورد صنایع دستی ثبت شده در یونسکو، بیش از ۷۰ درصد موارد آن در ایران موجود و در حال تولید است.

این استعداد و پتانسیل عظیم، نشانگر بستر آماده‌ای است که در صورت حمایت هوشمندانه و پیگیر، می‌تواند زمینه ساز رشد اقتصادی بالا برای کشور و تحقق آرمان‌های اقتصاد مقاومتی باشد و حتی در شرایطی که بیکاری یکی از معضل‌های اصلی جامعه است توسعه صنایع دستی به دلیل نیاز به سرمایه گذار اولیه نه چندان بالا و امکان توسعه آن در بخش خانگی و مشاغل زودبازده، می‌تواند پتانسیل اشتغال‌زایی زیادی را در کنار ارتقای سطح تولید ملی و جذب گردشگر داشته باشد به نحوی که ورود هر گردشگر به کشور منجر به رونق گرفتن ۱۱ شغل شده و کمک فراوانی به رفع معضل بیکاری و افزایش درآمد غیرنفتی کشور خواهد کردبنابراین صنایع دستی، پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که با توسعه آن، نه تنها به اقتصاد کشور کمک شایان می‌کند، بلکه گام بلندی نیز در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایران سربلند برداشته می‌شود.

با توجه به این که نگاه‌ها به صنایع دستی همچنان به عنوان یک صنعت ارزآور برای کشور نیست، متاسفانه شاهد بروز ضعف‌هایی در حوزه صنایع‌دستی کشورمان آن‌ هم در عرصه تجارت بین‌المللی، بوده‌ایم. حال زمان ناامیدی و یاس در این زمینه‌ها به پایان رسیده است و خبرهای بسیار خوشایندی برای فعالین صنایع دستی به گوش می‌رسد که این بار با خاطری آسوده در عرصه‌های بین‌المللی تجارت کنند و محصولاتشان را به بازارهای جهانی عرضه نمایند. هنرمندان می‌توانند برای آثارشان شناسنامه اختصاصی تهیه کنند، شناسنامه‌ای تجاری که مختص هر محصول و به نام شخص صاحب اثر صادر می‌شود.

این شناسنامه‌ها که ۹۸.۹ درصد غیر قابل جعل بوده و با مهر تایید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به درخواست هنرمندان و یا وراث هنرمند فوت شده برای آثار هنری فاخر صادر می‌شود.

این شناسنامه‌های آثار فاخر که کاملاً شبیه پاسپورت‌های شناسایی است، بهترین مدرک برای ارائه محصولات هنری در عرصه‌های بین‌المللی از جمعه صادرات و واردات است، علی الخصوص در گمرک راهگشای هنرمندان خواهد بود که با هولوگرام امنیتی و مهر و امضای معاونت صنایع دستی وزارت میراث و مدیرعامل شرکت کیان فرتاک هستی معتبر است.

هنرمندان می‌توانند برای گرفتن اطلاعات بیشتر به سایت http://ihic.ir مراجعه نموده و با کسب اطلاعات موردنیاز برای ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 479342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.