کلاهبرداری اینترنتی با شگرد فروش لاستیک دولتی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری اینترنتی با شگرد فروش لاستیک دولتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در شبکه اجتماعی تلگرام بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در شبکه اجتماعی تلگرام با آگهی فروش لاستیک دولتی به قیمت نازل مواجه شده و برای خرید با ارائه دهنده آگهی تماس می‌گیرد که فرد مذکور از او می‌خواهد تا مبلغ ۳۰ میلیون ریال را به حسابش واریز کند و شاکی نیز این کار را انجام می‌دهد اما نه تنها هیچ کالایی دریافت نکرده بلکه فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس‌های او نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: با بررسی‌های علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام هویت اصلی متهم شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و پس از اعتراف به جرم خود برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان باید جهت انجام خرید اینترنتی و واریز هر وجهی تحقیقات لازم را انجام داده و از صحت ادعای گردانندگان سایت و صفحات فروش کالا اطمینان حاصل کرده، سپس اقدام به خرید و واریز وجه کنند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم حتماً از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک که به نوعی شناسنامه‌دار هستند، خرید کنند و تحت تأثیر تبلیغات فریبنده و اغواکننده سودجویان قرار نگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 479078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.