بار اصلی توسعه مترو به دوش مردم بوده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: عمدتاً هزینه‌های مترو توسط مردم تهران پرداخت شده و بار اصلی به دوش مردم بوده است.

به گزارش ایمنا، محمد جواد حق‌شناس در مراسم اختتامیه جشنواره انیمیشن مترومیشن با تشکر از هنرمندانی که در آثار هنری خود را ارسال کردند، اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده، در کمتر از سه ماه ۵۲ انیمیشن ارسال شد که نشان می‌دهند هنرمندان ما در حوزه انیمیشن به مرحله بازدهی رسیده‌اند و هنر انیمیشین جای خود را در میان هنرهای کشور ما باز می‌کند.

وی ادامه داد: شهری بزرگ و زیرزمینی در زیر شهر تهران با جمعیت ۱۰ میلیونی در جریان است. شهری که روزانه ۸۶۰ هزار نفر بر اساس آمار در آن رفت و آمد می‌کنند. این یعنی در سال نزدیک به ۳۰۰ میلیون سفر در تهران صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، تصریح کرد: اگر یک نگاه مبتنی بر خلاقیت داشته باشیم این شهر آوردگاهی است که مهم‌ترین مسئله اش انسان، مهم‌ترین موضوع آن آدمی‌ست و مهم‌ترین توجه مدیریت شهری باید به کرامت انسانی، جان آدمی و موقعیت این انسان در مکانی به نام شهر است. اینجاست که باید از حسن توجه شرکت بهره برداری تشکر کرد که دست به سوی این هنرمندان دراز کرده است.

وی در خصوص مشکلات مترو اظهار کرد: شاید یکی از مشکلاتی که مدیریت شهری در ۲۰ سال گذشته در حوزه مترو درگیر بوده است که در تمام این سال‌ها به جز دوره اندکی دولت و قوه مجریه دستان مدیریت شهری را برای همکاری در مترو به خوبی نفشرده و به کمک نیامده است. نظام بودجه‌ریزی و نظام مدیریت کلان کشور به این حوزه توجه نکرده و عمدتاً هزینه‌های مترو توسط مردم تهران پرداخت شده و بار اصلی به دوش مردم بوده است. شهرداری از طریق عوارض و زیر بار قرض رفتن سعی کرده زیرساخت‌های این حوزه تأمین کند.

حق شناس تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات برای تأمین منابع مالی، مدیریت شهری کنونی تنها یک سوم از هزینه‌های مترو را از شهروندان دریافت کرده است. تلاش مدیریت شهری این بوده که بر پیمانش با مردم بماند و بر وظیفه‌ای که تعهد کرده است بماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: از اواخر سال گذشته تا کنون ماجرای پاندمی کرونا هم بر مشکلات مدیریت شهری بر این حوزه افزوده است، اما این جشنواره نشان می‌دهد که مدیریت شهری تمام این سختی‌ها را به جان خریده و همچنان دل در گروه مخاطبانش دارد.

وی افزود: امیدوارم که این فضا و فرصتی که فراهم شده است، در گام‌های بعدی به حرکتی تبدیل شود که هر ساله تکرار شود و بتوانیم با این شهر بزرگ زیرزمینی و سیصد میلیون مسافر سالانه به درستی برخورد کنیم.

کد خبر 478970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.