معرفی جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در نمایشگاه گردشگری

ظرفیت‌های جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که در اردیبهشت ۱۴۰۰ و در اصفهان برگزار می‌شود، در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از یک ماه از معرفی برنامه‌های جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که به ابتکار شهرداری اصفهان و اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان طرح‌ریزی شده، می‌گذرد. جشنواره‌ای که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آن را به «اسکار» صنایع دستی در سطح بین‌الملل تشبیه کرد و قرار است در اردیبهشت ۱۴۰۰ در شهر اصفهان برگزار شود.

تجاری‌سازی و افزایش حجم صادرات یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران حوزه صنایع دستی در چند سال گذشته بوده و همچنین با تجاری‌سازی محصولات حفظ جنبه‌ها و ارزش‌های هنری نیز از چالش‌های مهم است. برگزاری جشنواره صنایع دستی نیز در راستای این هدف و حفظ ارزش‌های سنتی این هنر صنعت گرانمایه است.

هفته گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران، جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران بار دیگر به متخصصان و فعالان این حوزه معرفی شد. حضور فعال غرفه‌های اصفهان که با همکاری شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی حضور یافته بودند نیز از دیگر اتفاقات مهم نمایشگاه بود.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این خصوص اظهار کرد: شرکت در این نمایشگاه فرصتی مغتنم شد تا بتوانیم تأسیسات گردشگری را برای دوران پساکرونا تجهیز کنیم. حال و هوای نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به سال‌های گذشته قدری متفاوت بود و شاید به لحاظ کمّی شاهد حضور پر شور مخاطبان عام نبودیم، اما از لحاظ کیفی بازدید کنندگانی ویژه، حرفه‌ای و هدفمند داشتیم.

معرفی جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در نمایشگاه گردشگری

وی با بیان اینکه پهنه گسترده‌ای در این نمایشگاه به استان اصفهان اختصاص‌ یافت، خاطرنشان کرد: نمایندگانی از جامعه هتلداران، آژانس داران، همچنین شهرداری اصفهان در این نمایشگاه حضور داشتند و هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان نیز از این ظرفیت، برای تبادل تجربه با دیگران، همچنین بازاریابی استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران شد که قرار است سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر اصفهان برگزار شود و به‌واسطه آن نشان دست خلاق نیز اهدا خواهد شد.

همچنین ستار کیانپور دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران و دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری اصفهان درباره حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به شرایط موجود، فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی که در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، اطلاعات لازم در خصوص نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران (اصفهان ۱۴۰۰) را دریافت کرده و با ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح بین‌الملل استقبال کردند.

کیانپور ادامه داد: گروه اقتصادی کافل با هدف آنالیز و بررسی وضعیت کسب و کار فعالین صنایع دستی با ارائه راهکار برای توسعه متوازن و اصولی کسب و کارهای اسلامی و ایرانی به صورت واقعی و قابل اندازه‌گیری پرداخته و با بهره‌گیری از جدیدترین متدها و تازه‌های کسب و کار در جهان و با استفاده از تجارب مفید خود در برگزاری برنامه‌های ملی و بین‌المللی، مدیریت اجرایی نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را بر عهده گرفته است و امیدواریم نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی به عنوان یک رویداد مهم در تقویم صنایع دستی جهان ماندگار و جایزه «دست خلاق» نیز به عنوان یک جایزه معتبر بین‌المللی ثبت شود.

کد خبر 478967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.