پیشرفت ۹۵ درصدی پارک ملی ایران کوچک در کرج

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج، پارک ملی ایران کوچک را ماکتی از معماری و فرهنگ و آداب و رسوم قومیت‌های ایرانی دانست که در زمینی به مساحت هفت هکتار به تصویر کشیده شده است.

مهدی حاجی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند احداث پارک ملی ایران کوچک در کرج، اظهار کرد: پارک ملی ایران کوچک به عنوان اثری فاخر و جاذبه گردشگری با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری قرار دارد و ۱۲ اثر تاریخی و نمونه کشوری در این پارک مرمت و بازسازی شده است.

وی افزود: شبیه‌سازی سکونتگاه اقوام ایرانی و ساخت بناهایی چون سیاه‌چادر ایل بختیاری و لر، خانه آغاج اوی ترکمن‌ها، مضیف خوزستان و کپر آذربایجان، بخشی از بافت ابیانه و آب‌انبار یزد، ارگ بم، بازار سعدالسلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی و ساباط مناطق مرکزی در پارک ملی ایران کوچک اجرا شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج با بیان این که پارک ملی ایران کوچک محدوده باغ فاتح در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری اسلامی احداث شده و با حمایت شورای شهر و تخصیص اعتبار لازم اجرایی شده است، تصریح کرد: با برپایی سیاه‌چادرهای عشایر بختیاری و لرستان و همچنین آغاج اوی خانه چوبی و سنتی اقوام ترکمن این پارک آماده بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن پروژه‌های پارک ۱۰ هکتاری شهید ایرانی در منطقه پنج و پارک دانایی در اراضی تپه مرادآب در مراحل پایانی ساخت، اظهار کرد: امیدواریم با رونق گردشگری و ایجاد جاذبه‌های جدید بتوانیم کرج را به مقصد سفرهای کوتاه مدت تبدیل کنیم و مسافران گذری انگیزه‌ای برای توقف در شهر داشته باشند.

کد خبر 478778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.