افزایش شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغییراتی را در تعداد بیمارستان‌های مرجع کرونا داشتیم و تعداد تخت‌های بیمارستانی را برای آماده باش و مواجهه احتمالی با کرونا ویروس انگلیسی افزایش داده‌ایم، بیمارستان خورشید به لیست بیمارستان‌های مرجع کرونا اضافه شده است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ابتلای افراد به کرونا ویروس با جهش انگلیسی در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در استان ۱۷ نفر قویاً مشکوک به کرونا ویروس با جهش انگلیسی وجود دارد، البته جواب چند نمونه ابتدایی که به انستیتو پاستور ارسال شده بود، به صورت تأیید نهایی از تهران آمده و ابتلاء به کرونا ویروس انگلیسی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه علائم کرونا انگلیسی و کرونا از نوع ووهان تفاوتی ندارد، ادامه داد: اقدامات و پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس انگلیسی با کرونا ویروس از نوع ووهان تفاوتی ندارد و حتی در علائم بالینی نیز تفاوت چندانی وجود ندارد و فقط کرونای انگلیسی از نظر سرعت پیشرفت بیماری و بیماری‌زایی قدرت بیشتری دارد و افراد مبتلا را سریع‌تر به مرحله حاد می‌رساند.

نگران افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آمارها خیلی افزایش نداشته، اما نگران بالا رفتن آمار هستیم، چرا که الگوی شبیه خوزستان ممکن است برای استان اصفهان اتفاق بیافتد، در استان خوزستان آمارها ثابت بود، اما یک دفعه بسیاری از شهرستان‌های آن به دلیل شیوع ویروس کرونای جهش یافته از وضعیت زرد به وضعیت قرمز تغییر رنگ داشتند و این نگرانی برای استان اصفهان نیز به دلیل همجواری با استان خوزستان و استان‌هایی که کرونا انگلیسی در آن دیده شده، وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است ظرف مدت یک هفته در استان یک تغییر رنگ‌بندی اساسی داشته باشیم، افزود: دانشگاه باید برای آمادگی بیمارستان‌ها تمهیداتی را پیش‌بینی کند و اقداماتی در این زمینه انجام شده است تا آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را داشته باشیم.

نجیمی در خصوص تعداد بیمارستان‌های مرجع کرونا ویروس، تصریح کرد: تغییراتی را در تعداد بیمارستان‌های مرجع کرونا داشته‌ایم و تعداد تخت‌های بیمارستانی را برای آماده باش و مواجهه احتمالی با کرونا ویروس انگلیسی افزایش داده‌ایم، همچنین بیمارستان خورشید نیز به لیست بیمارستان‌های مرجع کرونا اضافه شده است.

بستری روزانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید

وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد کل بستری‌ها حدود ۴۰۰ بیمار است، اضافه کرد: روزانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید بستری می‌شوند، آمار فوتی‌ها نیز افزایش نداشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره میزان رعایت نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان، گفت: در حال حاضر بهترین روش پیشگیری استفاده از ماسک است که میزان رعایت در این زمینه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است، افراد باید هشدارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را جدی بگیرند.

کد خبر 478733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    برا همینه هنوز بچه ها دارن میرن مدرسه مساجد و حسینیه ها مراسم ترحیم می گیرن؟