تکمیل ابر پارکینگ زیرزمینی در قبرس

مقامات رسمی نیکوزیا، پایتخت قبرس از پایان ساخت و ساز پارکینگ عظیم زیرزمینی شهر خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی ترافیک خودرویی در مرکز شهر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احداث پارکینگی برای خودروهای نیکوزیا در خیابان Omiras که از سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود، طی چند ماه گذشته از سرعت بیشتری برخوردار شد و در نهایت به پایان رسید. این پارکینگ درست در زیرزمین‌های مرکز شهر واقع شده و از همان ابتدای ساخت و ساز بهره‌برداری شده است. برنامه‌ریزان نیکوزیا به منظور طراحی این پارکینگ از ایده‌های شهروندان و به خصوص ساکنان اطراف آن استفاده کرده‌اند.

تکمیل ابر پارکینگ زیرزمینی در قبرس

نیکوزیا از شهرهای بسیار پرتراکم قبرس به حساب می‌آید که تردد خودروها به وفور در آن انجام می‌شود. این در حالی است که بخش اعظمی از فضاهای خیابانی را خودروهای پارک شده فرا می‌گیرد و رفت و آمد سایر وسایل حمل و نقل عمومی، مشکل‌ساز می‌کند. به همین دلیل، مقامات رسمی تصمیم گرفتند با همفکری یکدیگر و شهروندان نیکوزیایی فضای جدیدی به پارک خودروها اختصاص دهند. در نهایت مرکز شهر به عنوان پرترددترین منطقه پایتخت قبرس برای پیاده‌سازی پروژه انتخاب و قرار شد از زیرزمین‌های آن برای پارکینگ بهره گرفته شود.

پارکینگ زیرزمینی نیکوزیا هنگام تکمیل از ظرفیت پارک ۱۴۷ خودرو برای رانندگان معمولی و تعداد هشت فضای اختصاصی برای افراد دارای معلولیت جسمی برخوردار شد. در پایان ساخت و ساز، هیچ‌گونه راننده‌ای اجازه پارک وسیله حمل و نقل خود در خیابان‌های اطراف را نداشته و در نتیجه، ترافیک در تمام منطقه به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این امر، تردد ایمن‌تر و راحت‌تر عابران پیاده را نیز در پی داشته و به کاهش سوانح خیابانی منجر شده است. بد نیست بدانید که شهرداری نیکوزیا به همراه صندوق توسعه مناطق شهری اروپا هزینه لازم برای ساخت و تکمیل پارکینگ زیرزمینی پایتخت قبرس را فراهم آورده‌اند.

تکمیل ابر پارکینگ زیرزمینی در قبرس

کد خبر 478657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.