مردم توانایی خرید پیراهن نو ندارند

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان اصفهان با بیان این که بیشتر مشتری‌ها این روزها برای تعمیرات پیراهن‌های قدیمی خود مراجعه می‌کنند، گفت: سود دوخت پیراهن در صورتی که مشتری وجود داشته باشد روزانه کمتر از ۳۵ هزار تومان است!

‌اکبر یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت بازار بی نهایت بد است، مردم پولی برای خرید ندارند، درست است که به بازار مراجعه می‌کنند تا شاید کالای ارزان قیمتی پیدا کنند، اما کاملاً مشخص است می‌گردند زمانی که به بازار وارد می‌شوند و زمانی که از آن خارج می‌شود غیر از مواد خوراکی و مایحتاج اصلی خودشان چیزی نمی‌خرند و پوشاک و لوازم خانگی و سایر صنوف وضعیت بدی دارند.

وی افزود: درست است که بازارها شلوغ است اما می‌بینیم که مردم دست خالی از بازارها باز می‌گردند، مردم می‌خواهند خرید کنند به بازارها هم می‌آیند اما تا زمانی که پولی در جیب ندارند نمی‌توانند خرید کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان اصفهان گفت: در سال گذشته به اندازه یک ماه هم فروش نداشتیم، ۳۵ کارگاه در پاساژی که من در آن فعالیت می‌کنم وجود دارد، اکنون اگر بازدیدی از آن داشته باشید ممکن است فقط کارهایی در این روزهای مانده به سال نو داشته باشند که به تنهایی انجام می‌دهند و هیچ یک از کارگاه‌ها شاگرد ندارند.

یزدخواستی با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت پارچه افزود: پارچه‌ای که از مشهد به صورت طاقه‌ای خرید می‌کردیم از هر متر ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به بیش از ۴۴ هزار تومان و پارچه‌های یزد از متری ۸ هزار تومان در دو سال پیش به ۴۴ هزار تومان رسیده است، زمانی هم که پارچه دست متر فروش بیفتد سود متر فروش نیز به قیمت آن افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: همه این موضوع‌ها موجب رکود تولید پیراهن شده است به طوری که حدود یک سال است همه مشتری‌های ما لباس‌های قبل شان را برای تعمیرات می‌آورند در واقع مردم توانایی خرید پیراهن نو ندارند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان اصفهان گفت: تعدادی از همکاران ما در این مدت درخواست تعطیل شدن واحدهای صنفی شان را داده‌اند و ورشکست شده‌اند. دستمزدها بیشتر شده اما پاسخگوی هزینه‌های اقتصادی موجود نیست.

یزدخواستی افزود: به عنوان نمونه اتحادیه اکنون دستمزد دوخت هر پیراهن را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده و این در حالی است که مشتری بیشتر از ۸۰ هزار تومان پرداخت نمی‌کند، بنابراین با یک حساب سر انگشتی می‌توان متوجه شد سود این کار بسیار کمتر از حتی حقوق کارگران است و مشخص نیست مردم چطور با این وضعیت زندگی می‌کنند.

کد خبر 478653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.