مقامات اسپانیایی در تلاش برای ایجاد سیستم‌های زهکشی پایدار

دولت مورسیا، یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا، از مدیران شهرهای منطقه خواسته است استراتژی‌های لازم را برای بهبود سیستم‌های زهکشی به منظور پیشگیری از وقوع سیل اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر توسعه و زیرساخت مورسیا در یک کنفرانس آنلاین، حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان دولت محلی را دعوت کرد و اطلاعات لازم در مورد مزایای سیستم‌های زهکشی پایدار برای جلوگیری از وقوع سیل را در اختیار آنان قرار داد. این رویداد به منظور افزایش آگاهی مقامات از مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه پلی‌تکنیک کارتاگنا، از شهرهای بزرگ اسپانیا، جهت اتخاذ پروژه‌هایی نوآورانه برای پیشگیری از وقوع سیل و جلب توافق صندوق مالی اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در این زمینه برگزار شد.

مقامات اسپانیایی در تلاش برای ایجاد سیستم‌های زهکشی پایدار

وزیر توسعه و زیرساخت مورسیا در کنفرانس آنلاین خود به مقامات رسمی پیشنهاد کرد از نوآوری‌های موجود نظیر استفاده از پوشش‌های قابل نفوذ برای خیابان‌ها به منظور هدایت آب به زیر زمین و فضاهای سبز برای جذب آب باران، جهت پیشگیری از وقوع سیل بهره گیرند. اعمال چنین راهکارهایی شهرهای منطقه را نیز در لیست شهرهای اسفنجی جهان قرار خواهد داد که در این شهرها، زیرساخت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که همانند یک اسفنج عمل کرده و آب باران را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر این، وزیر توسعه و زیرساخت مورسیا، مقامات محلی را به اتخاذ ایده‌های نوآورانه خود برای کاهش آلودگی آب، افزایش تنوع زیستی و توسعه امکانات شهری تشویق کرده است. این افراد موظفند تمام توان خود را به کار گیرند تا از جمع شدن آب باران در خیابان‌ها و سایر فضاهای عمومی در زمان بارش شدید جلوگیری کنند و استراتژی‌هایی برای استفاده دوباره باران، به عنوان مثال برای شستشوی مکان‌های عمومی، آبیاری مزارع و پوشش سبز گیاهی پارک‌ها اعمال کنند.

مقامات اسپانیایی در تلاش برای ایجاد سیستم‌های زهکشی پایدار

کد خبر 478538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.