تغییر و تحول در مدیریت شهری با شهرپژوهی

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با اشاره به اهمیت شهرپژوهی گفت: به منظور تغییر و تحول در مدیریت شهری محققان و اندیشمندان در حوزه مطالعات شهری می توانند آخرین یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند.

صدیقه واعظی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مطالعات و پژوهش‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در قالب مقاله، پایان نامه، طرح‌های پژوهشی و محصولات فناورانه بستر حرکت در مسیر علم و دانش را مهیا می‌کند، بنابراین محققان، اندیشمندان و متخصصان حوزه مدیریت شهری و برنامه‌ریزی شهری می‌توانند با ارائه آخرین یافته‌ها در این حوزه و همچنین با استناد به نتایج مثبت کلانشهرهای دنیا، در اداره شهر کمک کنند.

وی افزود: دستیابی به این علوم و تغییر و تحول در مدیریت شهری از طریق برگزاری جشنواره‌ها از جمله چهارمین جشنواره شهرپژوهی امکانپذیر است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره ملی فن پژوهی شهری ادامه داد: یکی از معیارهای انتخاب برگزیدگان و منتخبان چهارمین جشنواره شهرپژوهی، تهیه کاربست ویژه در شهرداری است تا کاربردی بودن پژوهش و میزان ارتباط آن در حوزه مدیریت شهری بررسی شود.

واعظی فر با بیان این که این جشنواره تأثیر مستقیمی بر تصمیم‌گیری مدیریت شهری خواهد داشت، افزود: آثار منتخبان جشنواره ارتباط مستقیمی با مسائل جاری کلانشهرها داشته و انتظار می‌رود خروجی آن به تصمیم گیری‌های مدیریت شهری با استفاده از آخرین یافته‌های اندیشمندان کمک کند.

وی اضافه کرد: به علت اهمیت تصمیم‌سازی شهرپژوهی برای مدیران شهری، این مسئله مدت‌هاست که مورد توجه است و امیدواریم که دستاوردهای این جشنواره با توجه به ملاک کاربردی آن در حوزه‌های کتاب، مقاله، پایان نامه، طرح پژوهشی، محصول فناورانه و تولید رسانه‌ای مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: نقش و اهمیت فناوری بر زندگی فردی و اجتماعی پوشیده نیست مدیریت شهری نیز برای برنامه‌ریزی شهری با کمک محققان و اندیشمندان و با استفاده از علم شهر را مدیریت می‌کند.

واعظی فر در خصوص محورهای برگزاری این جشنواره شهر پژوهی گفت: با توجه به اینکه کلانشهرهایی همچون اصفهان با مسائل مختلفی همچون آلاینده‌ها، ترافیک، حمل و نقل عمومی و سایر مسائل مواجه است، محورهای چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره فن‌پژوهی شهری پیرامون این مسائل در نظر گرفته شده است.

کد خبر 478498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.