شهرداری خط محدوده ناحیه منفصل توس را پیگیری می‌کند

در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد طرح ارائه خدمات شهرداری مشهد در ناحیه منفصل توس تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این جلسه که امروز (دوشنبه) برگزار شد، لایحه واگذاری حق انتفاع یک قطعه زمین به مؤسسه خیریه زینب کبری (س) با قید دو فوریت تصویب شد که براساس آن به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، مستند به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری به منظور اجرای پروژه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، منافع یک قطعه زمین و به مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع با کاربری اقامتی با حفظ مالکیت شهرداری و پروانه ساختمانی رایگان به مؤسسه خیریه زینب کبری (س) را واگذار کند.

در ادامه این جلسه لایحه مجوز واگذاری دارایی‌های شهرداری در پروژه مسکونی قطعه هشتم در طرح مصوب مهر و ماه با قید دو فوریت تصویب شد و به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد با توجه به ارائه نشدن پیشنهاد از سوی سرمایه‌گذاران در خصوص فراخوان مزایده عمومی پروژه‌های تعریف شده ذیل پلاک موسوم به مهر و ماه، نسبت به واگذاری دارایی‌های خود در پروژه مسکونی مهر و ماه واقع در بلوار وکیل آباد، اقدام کند.

همچنین لایحه تدقیق ضرایب تعدیل بلوک درآمدی با قید دو فوریت به تصویب رسید که بر مبنای آن شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به اجرای تصویب‌نامه هیأت وزیران در محاسبات درآمدی اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه میانی شرقی تأیید شد و مستند به بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران، ضرورتاً طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه میانی شرقی با تأکید بر بندهای فایل پیوست جهت تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ استان ارسال می‌شود.

در ادامه لوایح تفریغ بودجه سال ۹۸ سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، زمین و مسکن و عمران و اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت‌های بهره‌برداری قطار شهری، ساخت قطار شهری و توسعه ارتباطات ترافیکی و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصویب شد.

در این جلسه طرح ارائه خدمات شهرداری مشهد در ناحیه منفصل توس تصویب شد که شهرداری مشهد مقدس مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب این مصوبه نسبت به پیگیری ابلاغ نهایی طرح راهبردی و تدقیق خط محدوده ناحیه منفصل توس از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین لایحه اصلاح شبکه معابر شمال شهر تصویب و شهرداری مشهد مقدس مکلف شد، در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به بافت‌های کم‌برخوردار شهری، ایجاد سلسله مراتب مناسب راه‌های ارتباطی و ساماندهی جریان ترافیک در این بافت‌ها، توسعه با رویکرد ایجاد و حفظ کمربند سبز حفاظتی و کشاورزی شهری در جهت جلوگیری از تحرک توسعه و همچنین اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل در زمان وقوع بحران، حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه نسبت به انجام مطالعات ترافیکی ایجاد شبکه شریانی و انتقال‌ دهنده مناسب جریان ترافیک شمال شهر منطبق بر جاده گاز، با تأکید بر اثرات زیست‌محیطی و نظرات اعلامی مشاور طرح تفصیلی حوزه مربوط و مشاور حریم شهر مشهد، اقدام و مراتب را جهت تصویب، به مراجع مربوط ارسال کند.

در پایان این جلسه لایحه دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی تصویب شد و شهرداری مشهد مقدس مکلف شد که نسبت به صدور مجوز و نظارت بر بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر و دریافت بهای خدمات مربوط اقدام کند.

کد خبر 478371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.