احداث اولین هاب انرژی باد توسط دانمارک

دانمارک تدابیر و برنامه‌های مشخصی برای ساخت اولین هاب شناور انرژی باد در جهان طرح‌ریزی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراْ اخباری از آژانس انرژی دانمارک جهت اجرای برنامه‌های بلندپروازانه برای ساخت اولین هاب انرژی باد در جهان منتشر شد؛ این هاب به شکل یک جزیره مصنوعی خواهد بود که در ۸۰ کیلومتری غرب شبه‌جزیره ژوتلند (Jutland Peninsula) در دریای شمال شناور است. ایده این است که یک سکوی ۱۲۰ هزار مترمربعی با ۲۰۰ توربین بادی که برق تولید می‌کنند احاطه شده و سپس انرژی تولیدی هاب به خانوارهای اروپایی باز توزیع شود. هدف دستیابی ۱۰ میلیون خانوار در قاره مطابق با اهداف برنامه "اقلیم خنثی" تعیین‌شده توسط کمیسیون اروپا است.

 احداث اولین هاب انرژی باد توسط دانمارک

آنچه این خبر را بیش از پیش در مرکز توجه قرار می‌دهد آن است که این کشور اسکاندیناوی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده نفت در اتحادیه اروپا است. این بدان معناست که مقامات محلی در حال برنامه‌ریزی یک اقدام جسورانه برای کنار گذاشتن یک صنعت سودآور هستند زیرا به تولید انرژی پایدار اعتقاد راسخ دارند. در واقع، این کشور به عنوان یک تعهد، پس از سال ۲۰۵۰ کلیه قراردادهای تولید سوخت فسیلی را لغو کرده است و دانمارک بزرگ‌ترین تولید کننده نفتی است که چنین تصمیمی را گرفته است.

 احداث اولین هاب انرژی باد توسط دانمارک

وزیر مسئول در زمینه اقلیم دانمارک می‌گوید: "این واقعاً یک لحظه عالی برای دانمارک و تحول سبز جهانی است. این تصمیم آغاز دوره جدیدی از تولید انرژی پایدار در دانمارک و جهان است و اهداف بسیار بلندپروازانه آب و هوایی را با توسعه و مشاغل سبز پیوند می‌دهد. هاب انرژی در دریای شمال بزرگ‌ترین پروژه ساخت‌وساز در تاریخ دانمارک خواهد بود. این پروژه کمک بزرگی به فهم پتانسیل عظیم بادی دریایی اروپا خواهد کرد، و من بسیار مشتاق همکاری در آینده با دیگر کشورهای اروپایی هستم. "

این طرح همچنین تبدیل برق به سوخت‌های سبز، مانند هیدروژن و متانول را شامل می‌شود. این جزیره یک همکاری بخش عمومی و خصوصی خواهد بود و بیشتر مالکیت آن متعلق به دولت است و بهره‌برداری از آن توسط سرمایه‌گذاران خصوصی انجام می‌شود؛ جزئیات بیشتر این پروژه در آینده ارائه خواهد شد.

 احداث اولین هاب انرژی باد توسط دانمارک

کد خبر 478135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.