مشارکت شهری با استراتژی ممکن می‌شود

یک کارشناس مسائل شهری گفت: اگر با استراتژی صحیح و ویژه هر شهر شروع به مشارکت کنیم پروژه‌ها هیچ گاه زمان بر نخواهند بود.

آذر تشکر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اینکه در مشارکت شهری استراتژی را به میان آوریم از نظر برنامه ریزی ابتدا باید یک هدف گذاری واحدی داشته باشیم که در آن نظرات جمعی مدیران شهری و شهروندان توافق وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استراتژی یعنی اداره شهر با نظرات کارشناسانه مردم افزود: پس از اینکه استراتژی اختصاصی یعنی برنامه‌ای که ویژه و متناسب هر شهر است طراحی شود مدیریت شهری باید با شهروندان گفت و گو کند.

این کارشناس مسائل شهری گفت: اگر استراتژی واحد برای شهر باشد مشکلات و موانع به عقب افتادن طرح‌های اجرایی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع ذهنی که مدیران را درگیر می‌کند تا از مشارکت با شهروندان خودداری کنند طولانی مدت بودن مشارکت‌ها است، گفت: چون تا به حال برنامه‌هایی که در حوزه مشارکت به کار رفته است بدون اطلاع رسانی دقیق و آگاهی مردم بوده همین امر نوعی اهرم منفی برای مدیران شهری ایجاد کرده که اگر پروژه‌ای را بخواهند با همکاری مردم انجام دهند قطعاً با شکست مواجه می‌شود یا به زمان زیادی نیاز دارد و در نتیجه این مشارکت نمی‌تواند کمک خوبی به شهرداری و مدیریت شهری کند.

تشکر تاکید کرد: اگر با استراتژی صحیح و ویژه هر شهر شروع به مشارکت کنیم پروژه‌ها هیچ گاه زمان بر نخواهند بود در واقع فکر می‌کنیم که مشارکت‌ها طولانی، زمان‌بر و انجام شدنی نیست چون مشارکت را به صورت استراتژی دقیق شهری به میان نیاورده‌ایم.

این کارشناس مسائل شهری خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی تنها یک انشا نیست و راه حل‌های بسیار روشن و دقیق است که شهرسازی مشارکتی را تعریف کرده و در استراتژی شهر گنجانده می‌شود.

کد خبر 478119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.