مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه به نقاط تمرکز اصفهان ۱۴۰۵ و تمامی نیازهای شهروندان به خصوص کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، تکمیل پروژه‌های ناتمام و روان سازی ترافیک توجه جدی شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، سازمان‌های وابسته و شرکت‌هایی که سهام شهرداری در آن‌ها بیش از ۵۰ درصد است، اظهار کرد: با توجه به اصلاح بودجه سال جاری، پیش‌بینی می‌شود با تلاش جمعی و تعامل شورا، شهرداری و شهروندان بودجه سال آینده محقق شود.

وی افزود: سهم سرانه بودجه شهروندان از دو میلیون و ۹۹۰ هزار تومان در سال جاری به نزدیک چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سال آینده افزایش یافته و سهم بودجه عمرانی ۷۱ درصد و بودجه جاری حدود ۲۹ درصد است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های عمرانی با کاهش هزینه‌های جاری و با هدف حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار با مشارکت شهروندان، در اولویت بندی هزینه کردن بودجه قرار دارد.

وی تحقق شهر زیست پذیر با ترافیک روان و کاهش آلاینده‌ها و مناسب‌سازی برای شهروندان را از اهداف اصلی بودجه عنوان و تصریح کرد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای و منطقه‌ای بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و رشد اعتبارات جاری شهرداری از توجه ویژه در هزینه کردن به موقع پرداخت حقوق و دستمزد، رفاهیات و پرداخت‌های موردی و مناسبتی نشان دارد که می‌تواند تبعیض در مجموعه کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته را رفع کند.

برشان تدوین و تصویب برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری را در چهارچوب اهداف راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ و تحقق سیاست‌های آن دانست و اظهار کرد: در بودجه به نقاط تمرکز اصفهان ۱۴۰۵ و تمامی نیازهای شهروندان به خصوص کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، تکمیل پروژه‌های ناتمام و روان سازی ترافیک توجه جدی شده است که اجرای حلقه چهارم رینگ حفاظتی شهر در این راستاست.

وی افزود: توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب اعتبارات ملی و استانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منابع درآمدی جدید و عنایت ویژه و تمرکز بر درآمدهای پایدار و مشارکتی یکی دیگر از تأکیدات بودجه ۱۴۰۰ است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توزیع متوازن ارائه خدمات به شهروندان با تأکید بر رعایت عدالت مکانی و محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار و افزایش همگرایی سرانه عمرانی مناطق و مشارکت حداکثری ذی‌نفعان یعنی شهروندان از طریق هماهنگی، همکاری و یکپارچگی درون و برون سازمان و استفاده از نظرات و پیشنهادات معتمدان با اولویت نیاز محلات مختلف شهر اصفهان نیز مورد تاکید بوده است.

یکپارچه‌سازی برنامه و بودجه سازمان‌های وابسته شرکت‌ها با مالکیت بیش از ۵۰ درصد با برنامه و بودجه شهرداری اصفهان، توجه و عنایت ویژه به پروژه‌های محرک توسعه در مناطق و گسترش خدمات غیرحضوری و نرم افزاری و بهره گیری از میز خدمت و شفاف‌سازی از دیگر مواردی بود که این عضو شورای شهر درخصوص ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از آن نام برد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام پایان سال و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در زندگی روزمره شهروندان، خواستار برنامه‌ریزی متناسب نوروزی با هدف آراستگی و زیباسازی شهر متناسب با آغاز فصل بهار و تهیه برنامه گردشگری مجازی برای تمامی مردم ایران به‌ویژه شهروندان کلانشهر اصفهان بوده شد.

برشان با تقدیر از پرداخت به موقع حقوق، مزایا و پرداخت‌های مناسبتی کارکنان شهرداری در سال ۹۹ گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و تورم سرسام آور، پرداخت هدیه مناسب در پایان سال برای مجموعه کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته به پاس خدمات و تلاش آنان را خواستارم.

کد خبر 478118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.