۸۵ درصد از بودجه شهرداری در سال جاری محقق شده است

شهردار اصفهان گفت: تعدادی از تحلیلگران بر این باور بودند که بودجه شش هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری محقق نمی‌شود، اما خوشبختانه تاکنون ۸۵ درصد بودجه که با اصلاح آن به بیش از هفت هزار میلیارد تومان رسید، محقق شده و تا پایان امسال مابقی آن نیز تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه دهم اسفند ماه _ در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که مراحل تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری به خوبی پیش رفته و امروز نهایی می‌شود؛ همچون سال گذشته با قاطعیت قول می‌دهیم که بودجه نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده شهرداری بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با سرعت تحقق پیدا می‌کند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با بسترسازی و بهره مناسب از زیرساخت‌های آماده شده در شهر و توافق‌های اولیه با دستگاه‌های مختلف بودجه سال آینده شهرداری تحقق پیدا کند تا شاهد آبادانی بیشتر شهرمان باشیم.

نوروزی تصریح کرد: پیش از این بحث‌های مختلفی مطرح بود و تعدادی از تحلیلگران بر این باور بودند که بودجه شش هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری محقق نمی‌شود، اما خوشبختانه تاکنون ۸۵ درصد بودجه که با اصلاح آن به بیش از هفت هزار میلیارد تومان رسید، محقق شده و تا پایان امسال مابقی آن نیز تحقق پیدا می‌کند.

نجات حصه از آلودگی صوتی کامیون‌ها

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر چند پروژه مهم به بهره برداری رسید و تقدیم مردم اصفهان شد؛ به زودی نیز رخدادهای خوبی برای شهر رقم خواهد خورد تا این روزها شهروندان شاهد بهره‌برداری از خدمات جدیدتری در شهر باشند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در تمام مناطق شهری فعالیت‌های عمرانی به خوبی پیش می‌رود، گفت: طی سه روز گذشته با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور خیابان‌های تابان و آسمان و پل آفتاب افتتاح و عملیات اجرایی حفاری خط دو مترو از جبهه غرب آغاز شد.

وی افزود: اظهار نظر مسئولان کشوری درباره اصفهان جای خوشحالی دارد که از اعضای شورای اسلامی شهر برای این بسترسازی تشکر می‌کنم.

نوروزی ادامه داد: اگر تنها دستاورد احداث خیابان‌های تابان و آسمان و پل آفتاب کاهش آمار جان باختن افراد بی گناه بر اثر تصادفات باشد، پیروزی و موفقیت بزرگی در شهر رقم خورده است؛ با افتتاح این پروژه‌ها محله حصه دیگر تحت فشار سنگین آلودگی صوتی کامیون‌ها نیست و «راه دور، نزدیک شده است.»

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که با شرایط و موقعیت منطقه آشنا هستند، می‌دیدند که روزانه صدها کامیون از میدان شهدای ورزشکار به سمت خیابان بعثت، سه راه نقشینه، خیابان عاشق اصفهانی و میدان جوان و سپس از بین دو حصه شمالی و جنوبی به سمت بزرگراه شهید اردستانی عبور می‌کردند، اما امروز مسیر بدون مانعی را از سمت ورودی دولت آباد در میدان شهدای ورزشکار به سمت جاده فرودگاه حرکت می‌کنند و هیچکس از اهمیت این موضوع نمی‌تواند غافل باشد.

حفاری هشت کیلومتر از جبهه شمال شرقی خط ۲ مترو

نوروزی با اشاره به روند اجرای خط دو متروی اصفهان تصریح کرد: در این خط اتفاق بزرگی رخ داده است زیرا از دو جبهه کاری دستگاه تی. بی. ام به سمت میدان امام علی (ع) حرکت می‌کند، تاکنون در جبهه شمال شرقی نزدیک به هشت کیلومتر حفاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو، ۱۲ ایستگاه با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۸ درصد ساخته شده و چهار ایستگاه دیگر نیز در دستور کار اجرا قرار گرفته است، همچنین شفت نقطه آغازین جبهه غربی خط دو مترو از سوی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) آماده شده و دستگاه حفار نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

شهردار اصفهان گفت: در محل شفت جبهه غربی خط دو مترو اصفهان ۱۰ هزار تن بتن‌ریزی انجام شده و ۴۰ بار تریلی آهن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای که برای تحقق آن در سال‌جاری دغدغه وجود داشت مسیر خود را به خوبی طی کرده است، تاکید کرد: یقین داشته باشید بودجه ۱۴۰۰ که سه و نیم برابر بودجه سه سال جاری شهرداری است، به خوبی تحقق پیدا می‌کند چرا که با همکاری ارتش و سپاه گام‌هایی برداشته شده و دستاوردهای بزرگی حاصل شده است که می‌تواند بودجه دو سال آینده شهر را نیز تأمین کند؛ البته به زودی گزارش آن را به شورای شهر خواهیم داد.

کد خبر 478015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.