واعظی: مطالبه شهردار اصفهان را در شورای اقتصاد دنبال می‌کنم

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به درخواست شهردار اصفهان مبنی بر تخصیص ۵۶۰ میلیون یورو برای تأمین تجهیزات خط دو متروی این شهر، گفت: مطالبه شهردار اصفهان را در شورای اقتصاد دنبال می‌کنم تا زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود واعظی امروز _جمعه ۸ اسفندماه _ در «آئین آغاز عملیات حفاری جبهه غرب به شرق خط دو قطار شهری اصفهان» با تبریک ولادت امیرمومنان (ع) و گرامیداشت مقام شهید حسین خرازی، فداکاری‌های این شهید را سرمشقی برای تمام کشور دانست و اظهار کرد: در جنگ تحمیلی همیشه اصفهانی‌ها پیشران بودند و در تمام بخش‌های جبهه جنگ نقش بسزایی داشتند؛ اکنون نیز پروژه‌های زیادی در این شهر در حال اجرا است که جای خرسندی دارد.

وی با بیان اینکه باعث افتخار است همه ایران تبدیل به کارگاه سازندگی شده و پروژه‌های بزرگی در شهرهای کشور در حال اجرا است، افزود: اجرای پروژه‌های شهری به دلیل موضوعات مربوط به مالکیت و مسائل حقوقی، مشکلات زیادی دارد.

پروژه‌های شهری اصفهان نتیجه صمیمیت و وحدت در مدیریت شهری است

این دیپلمات که زمانی در وزارت امورخارجه فعالیت داشته با اشاره به پروژه سالن اجلاس سران در اصفهان و تجربه شخصی تصریح کرد: در دو روز حضورم در اصفهان شاهد بودم که پروژه‌های مختلفی در این کلانشهر در حال انجام است که مجموعه سالن اجلاس سران، یکی از آن‌ها است؛ بر اساس تجربه شخصی می‌گویم که این مجموعه یکی از زیباترین و مجهزترین مجموعه‌های جهان در نوع خود است که بهره‌برداری از آن آبروی اصفهان و ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: برای سرانجام رسیدن پروژه‌های شهری اصفهان عوامل مختلفی دست به دست هم داده است و وقتی مدیریت شهری با همان نیروهای سابق، سرعت بالایی در اجرای پروژه‌ها داشته، یقیناً نتیجه صمیمیت، نزدیکی و وحدت میان اعضای شورا و شهرداری بوده است.

واعظی اضافه کرد: این صمیمت میان تمام مسئولان استان اصفهان وجود دارد که باید دیگر استان‌ها نیز به همین شکل باشند، نمی‌توانیم بگوییم همه افراد به یک شکل فکر کنند اما همه باید برای مصلحت و امنیت کشور یک مسیر را طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه‌های سیاسی نباید مانع از پیشرفت شده و باید کشور ساخته شود، افزود: همه ما خادم مردم هستیم و این خدمتگزاری به‌طور اسمی نتیجه‌ای ندارد و باید در عمل نشان داده شود؛ پروژه‌های متعدد با هزینه‌های زیادی در شهرها کار شده و این همبستگی باید در تمام کشور حفظ شود.

ترافیک کلانشهرها به زیر شهر منتقل شود

واعظی ادامه داد: اگر ترافیک کلانشهرها به زیر شهر منتقل نشود، نمی‌توان آن را مدیریت کرده و آلاینده‌ها را کاهش داد که در این راستا همت خوبی شکل گرفته و پروژه‌ها پیش رفته است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های مالی دولت زیاد است و همین امر موجب شده نتوانیم کمک‌های زیادی به شهرداری‌ها بکنیم اما یقیناً آینده کشور بسیار بهتر از گذشته بوده و محدودیت‌ها کمتر می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به درخواست شهردار اصفهان مبنی بر تخصیص ۵۶۰ میلیون یورو برای تأمین تجهیزات خط دو متروی این شهر، گفت: مطالبه شهردار اصفهان را در شورای اقتصاد دنبال می‌کنم تا زودتر به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران برای مقابله با توسعه در این کشور بوده و قصد داشته مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهد، اما خودشان امروز می‌گویند که فشار حداکثری در ایران شکست خورده است؛ اینکه پروژه‌های بزرگی در کشور اجرا می‌شود، تولید در استان‌ها تعطیل نشده و قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه‌های بسیاری در دست اجرا دارد، گواه این موضوع است.

واعظی گفت: با اعمال تحریم‌ها، پیمانکارها و فاینانسورهای خارجی از کشور بیرون رفتند، اما دانش بومی به‌کار گرفته شد و شرکت‌های دانش‌بنیان ایستادند تا موانع علمی با ابزار اعتقاد و روحیه جهادی با هدف خدمت مردم برداشته شده و در این راه خداوند نیز کمک کرده است.

وی با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند که معتقدیم انتخاب ترامپ یا بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا تفاوتی برای ملت ایران ندارد چون این فشار حداکثری محکوم به شکست بود، افزود: مردم مقاومت کردند، تولیدکنندگان و سازندگان اقدام کردند و پروژه‌های کشور پیش رفت؛ باید در مقابل دشمنان بایستیم و کوتاه نیاییم که یقیناً خداوند پیروزی را نصیب ما خواهد کرد.

کد خبر 477613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.