تابلوی هنر ایرانی در شاخه‌های هنر تجسمی متجلی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تابلوی هنر ایرانی در شاخه‌های هنر تجسمی متجلی است، بخشی از توفیقات و شناخت هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی بوده که بیش از این هم می‌تواند داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن تبریک سیزده رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: هنرهای تجسمی مشابه برخی از علوم که پایه و نیازمند علوم دیگر است هستند، درواقع بخش قابل توجهی از این هنر بستر رویش دیگر هنرهاست.

وی ادامه داد: هنر تجسمی جایگاه قابل توجهی را در زیست بوم فردی و اجتماعی سالم و زیبای انسان دارد. شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی فرصتی را برای دیدن و خوب دیدن موضوعاتی که وجود انسان برای دیدن آن به زیبایی‌ها متصل می‌شود، فراهم می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شاخه‌های مختلف تجسمی سابقه کهن در ایران داشته و بخش‌هایی هم در روزگار جدید افزوده شده‌اند. در مسیر هنرهای تجسمی، هم در حوزه جغرافیایی و هم آمایش سنی، رویش‌های قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم. هنرهای تجسمی امروز هنر ایرانی را در شاخه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

صالحی تاکید کرد: تابلوی هنر ایرانی در شاخه‌های هنر تجسمی متجلی است. بخشی از توفیقات و شناخت هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی بوده که بیش از این هم می‌تواند داشته باشد.

کد خبر 477546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.