هدف نمایشگاه گردشگری آماده شدن برای فضای پساکرونا بود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: با امید به اینکه در آستانه پایان کرونا هستیم، هدف نمایشگاه امسال این بود که تاسیسات و فعالان گردشگری با حضور در رویدادی این چنینی خود را برای فضای پساکرونا آماده کنند و زمینه‌ای برای تبادل نظرات و پیشنهادات و مشورت فراهم شود.

فریدون الهیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری تهران هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شد، امسال با توجه به شرایط موجود، با تأخیر و تفاوت‌هایی اجرا شد. ماهیت شرکت کنندگان و بازدید کنندگان نمایشگاه از جمله این تفاوت‌ها بود و هدف گذاری نمایشگاه برای فعالان بوده است.

وی ادامه داد: با امید به اینکه در آستانه پایان کرونا هستیم، هدف نمایشگاه امسال این بود که تأسیسات و فعالان گردشگری با حضور در رویدادی این چنینی خود را برای فضای پساکرونا آماده کنند و زمینه‌ای برای تبادل نظرات و پیشنهادات و مشورت فراهم شود. مخاطب نمایشگاه هم عمدتاً فعالان گردشگری در حوزه‌های مختلف هستند؛ و مثل سنوات گذشته، هدف اصلی عموم مردم نیستند؛ اگرچه مانعی هم برای حضور عام نیست. عمده فعالان گردشگری در جریان برگزاری نمایشگاه قرار گرفتند و در نمایشگاه هم حاضر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره حضور اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی، توضیح داد: حضور اصفهان هم در جشنواره کمی متفاوت‌تر است و می‌توان گفت که اصفهان جز استان‌های برتر از نظر حجم حضور است. خوشبختانه امسال می‌توان شاهد حضور پررنگ شهرداری اصفهان نیز بود، بنابراین در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان، بخش «جشنواره صنایع دستی» که برای سال برگزاری در سال ۱۴۰۰ طراحی شده نیز معرفی شد.

الهیاری افزود: شهرهای دیگر استان از جمله نجف آباد و گلپایگان و برخی شرکت‌ها که در فضای مجازی در حوزه گردشگری دیجیتال فعالیت می‌کنند، در جشنواره حضور دارند. اداره کل استان هم وظیفه معرفی ظرفیت‌های استان را داشته است. تفاوتی که امسال با سال‌های گذشته داشته در این است که بسته‌های تبلیغاتی در قالب نرم افزار و پخش فیلم و در کل به صورت دیجیتال ارائه شد. به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عرضه محصولات با محدودیت‌هایی مواجه است. در بخش صنایع دستی نیز هنرمندان اصفهانی حضوری فعال و آثار خود را ارائه دادند.

وی درباره حضور کشورهای دیگر در این جشنواره گفت: کشورهای منطقه و کشورهایی که بیشتر با بازار گردشگری ایران در ارتباط هستند، محصولات و خدمات خود را بیشتر به صورت دیجیتالی معرفی می‌کنند. هیأت ونزوئلایی که در کشور هستند هم بازدیدی از نمایشگاه داشتند. امید است از این طریق بیشتر با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور آشنا شوند. همچنین سفر این هیأت به اصفهان نیز فرصتی برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اصفهان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

کد خبر 477544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.